پروژه های آسفالت راه های روستایی هرمزگان ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پروژه های آسفالت راه های روستایی هرمزگان ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، مهندس غلامحسین شیری در نشست شورای حمل و نقل استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از بزرگترین کارهای انجام شده در حوزه راه روستایی که در نوع خود بی نظیر بوده و یک رکورد ملی در حوزه احداث راه روستایی محسوب می شود، اجرای آسفالت ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در طول یکسال است که در سال ۹۶ توسط ریاست محترم جمهور و با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت. در حال حاضر نیز طرح آسفالت ۱۰۰۰ کیلومتر دوم برای برخوردار نمودن روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در حال اجرا است که تا کنون ۶۲۸ کیلومتر زیر ساخت آن آماده و ۳۱۰ کیلومتر آن نیز اسفالت شده است.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه های آسفالت راه های روستایی در طرح دوم هزار کیلومتر به ۶۵ درصد می رسد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه صد ها راه اصلی و فرعی نیز با مدیریت این اداره کل احداث می گردد بیان داشت: راه و شهرسازی یکی از بازوان قدرتمند استان است، زیرا وزن بسیاری از پروژه های عمرانی بر دوش این دستگاه است و تاکنون توانسته عملکرد بسیار خوبی در این زمینه از خود به جای گذارد.

شیری با اشاره به اینکه ایران برترین موقعیت ترانزیتی منطقه را دارد افزود: از نقطه نظر راهبردی، ایران کشوری با اهمیت و تاثیر گذار در منطقه محسوب می گردد و نقش صنعت حمل و نقل بسیار قابل توجه است. تجربیات چند ساله نشان داده با ترسیم استراتژی ها و برنامه های ساختاری و بلندمدت می توان از رقبای منطقه ای پیشی گرفت.

نماینده عالی وزارت راه و شهرسازی در استان هرمزگان با بیان این مطلب که در کشور توسعه حمل و نقل ریلی با سرعتی مناسبی رو به گسترش است ، گفت : هرمزگان نیز در زمره استان هایی است که جایگاه مناسبی را در این مسیر توسعه پیدا کرده است اما از آنجایی که بیشترین جا به جایی کالا از طریق جاده صورت می پذیرد، باید به سمت تغییر رویه حمل از جاده ای به ریلی رویم زیرا این امر بهای تمام شده حمل و در نتیجه کالا را پایین می برد.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص حمل و نقل دریایی هرمزگان عنوان کرد: بنادر به عنوان پیشانی استان جایگاه مهمی در کشور دارد، دارا بودن حدود ۱۰۰۰ کیلومتر خطوط ساحلی، دسترسی به آب‏ های آزاد (اقیانوس هند)، قرارگیری استان بر سر مسیر کریدورهای ترانزیتی و عملکرد ارتباط دهنده با کشورهای آسیای میانه از جمله مزیت‌های مهم جغرافیایی استان هرمزگان در حوزه دریایی به شمار می رود.

رییس شورای حمل و نقل استان هرمزگان افزایش پروازهای خارجی در فرودگاه بین المللی بندرعباس را پر اهمیت دانست و گفت: امتیاز بسیار بزرگی است که تعداد پروازهای دبی، مسقط و دوحه که بسیار پر تردد نیز هستند افزایش یابد،افزایش اینگونه پروازها در بالا بردن سطح تبادلات با کشورهای منطقه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

شیری یادآور شد: توسعه هر چه بیشتر فرودگاه های بندرلنگه و بندرجاسک نیز یکی از برنامه های مهم است که باید هر چه سریعتر استاندارد سازی و عملیاتی شود زیرا سفر هر فرد از شهرستان جاسک به مرکز استان حدود ۶ ساعت به طول می انجامد لذا باید این زمان کوتاه شود.

گفتنی است در این نشست هر یک از مدیران عضوء شورای حمل و نقل به بیان گزارش مختصری از حوزه کاری خود پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان

    اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات