ترسیم نقشه توسعه پایانه مرزی رازی

ترسیم نقشه توسعه پایانه مرزی رازی



◀️برنامه‌ها و عملیات اجرایی طرح جامع توسعه پایانه مرزی رازی در جریان بازدید معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و جمعی از مدیران از پایانه مرزی رازی خوی اولویت‌بندی شد.

◀️معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه همه جانبه پایانه‌های مرزی، یکی از اولویت‌های اصلی وزارت راه وشهرسازی در راستای افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به‌شمار می‌رود، افزود: سرمایه‌گذاری در پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی به ویژه مرز رازی برای توسعه تجارت زمینی و ارتقای ظرفیت‌های حمل و نقل مسافری مثبت ارزیابی می‌شود.

◀️شهرام آدم نژاد از توسعه همزمان ساختار و تشکیلات پایانه با استانداردسازی مسیر دسترسی به مرز رازی خبر داد و گفت : پیشبرد طرح توسعه جامع پایانه مرزی رازی با ترسیم نقشه راه و مدیریت عملیات اجرایی سرعت می‌یابد.
❇️❇️❇️
عملیات زیرسازی ۷کیلومتر از طرح تعریض و بهسازی محور خوی قطور رازی رو به اتمام است


مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه بررسی طرح ساماندهی پایانه مرزی رازی گفت: جاده خوی - قطور - رازی به طول ۶۷کیلومتر راه فرعی درجه دو است.

◀️ابراهیم مبارک‌قدم با بیان اینکه مطالعات ۲۹کیلومتر از این مسیر به اتمام رسیده ادامه داد‌: عملیات اجرایی قطعه دوم طرح تعریض و بهسازی محور خوی قطور رازی در جریان سفر رئیس جمهور به استان آغاز شد.

◀️ وی ادامه داد: مطالعات قطعه اول از سمت شهر خوی به‌طول ۲۱کیلومتر نیز به اتمام رسیده و ساخت یک دستگاه تونل ۵۰۰ متری در این مسیر جهت حذف نقاط پرحادثه طراحی شده است.

◀️مبارک‌قدم از تعریض ۷کیلومتر در قطعه سوم این طرح خبر داد و گفت : پیش بینی می‌شود عملیات روسازی و آسفالت این قطعه در سه ماهه اول سال آینده تکمیل شود.

◀️ مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به روند اجرای قطعه آخر طرح تعریض و بهسازی محور خوی قطور رازی اشاره کرد و افزود : وجود رودخانه و ابینه فنی راه آهن در ۲کیلومتر منتهی به مرز رازی باعث شده مطالعات جامع در این خصوص انجام شود.

◀️مبارک‌قدم یادآور شد: چهار دستگاه تقاطع غیر همسطح در محور خوی قطور رازی احداث می‌شود که یکی از این ابنیه های فنی سال گذشته به بهره‌برداری رسید و تقاطع دوم از ۲۰ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است.


◀️پایانه مرزی رازی در ۷۵کیلومتری شهر خوی، یکی از پرترددترین گذرگاه‌های زمینی و نزدیک‌ترین دروازه ارتباطی ایران با اروپا است که نگاه‌ها به ظرفیت‌های پایانه مرزی رازی در چند سال گذشته تغییر یافته و تردد بیش از ۸۰۰هزار نفر مسافر در سال گذشته نشان‌دهنده فرصت طلایی این گذرگاه برای رشد صنعت گردشگری است.

بازدید امروز معاون وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان در راستای سرعت بخشی به اتمام مراحل عمرانی این طرح بشمار می رفت.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات