مدیر کل راه و شهرسازی فارس ؛ با احداث محور ارتباطی جدید مسافت شهرستان پاسارگاد به شهرستان اقلید کاهش...

مدیر کل راه و شهرسازی فارس ؛ با احداث محور ارتباطی جدید مسافت شهرستان پاسارگاد به شهرستان اقلید کاهش...

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس مهندس فیروز تکاور گفت: محور ارتباطی جدید اتصال شهرستان پاسارگاد به شهرستان اقلید از طریق گردنه سو باتان (گردنه خرسی) که عملیات اجرایی آن از اوایل سال ۹۷ شروع شده بود در حال حاضر به صورت فعال در دست اجراست و پیش بینی می شود که عملیات خاکبرداری مسیر تا پایان سال جاری به اتمام برسد و آماده ساخت ابنیه و زیر سازی می شود.
وی افزود: این محور به طول ۴۶ کیلومتر از پاسارگاد تا روستای سیر بانو در شهرستان اقلید بخش حسن آباد ادامه دارد و ۵/۲۳ کیلومتر آن طی سالهای گذشته و سال قبل زیر سازی و آسفالت شده و ۵/۲۲ کیلومتر به صورت خاکی باقی مانده که ۱۱ کیلومتر آن در دست اقدام می باشد.
مهندس تکاور خاطر نشان ساخت : ۱۱ کیلومتر این مسیر که در دست اقدام می باشد از گردنه صعب العبور عبور می کند که عملیات راهسازی با ماشین آلات کافی در این مسیر در دست اجرا می باشد و پیش بینی می شود کلیه عملیات خاکبرداری تا پایان سال جاری انجام شود و عملیات پل سازی و زیر سازی این ۱۱ کیلومتر آغاز گردد.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس ادامه داد باقی مسیر به طول ۵/۱۱ کیلومتر باقی مانده تا روستای سیر بانو در حوزه شهرستان اقلید مطالعات آن به اتمام رسیده و پس از اتمام قطعه اول عملیات اجرایی شروع می شود.
از روستای سیر بانو مسیر به صورت آسفالت مورد بهره برداری است و پیش بینی می شود در صورت اعتبار ظرف ۲ سال به بهره برداری برسد.
مهندس تکاور اذعان داشت از دیگر مزیت های احداث این محور اتصال شهرستان پاسارگاد به آزادراه شیراز-اصفهان از طریق بخش حسن آباد و بخش سده شهرستان اقلید مهیا شد.







لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان فارس

    اداره کل راه و شهرسازی استان فارس یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات