اجرای صحیح ماموریت های وزارت ر اه و شهرسازی، نیازمند نگاه تخصصی و مهارتی بدور از نگاه سیاسی است

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، در این مراسم که با حضور مالکی معاون هماهنگی امور استانهای مرکزحراست وزارت راه وشهرسازی، عامری مدیر حراست کل استان خراسان رضوی، گل محمدی معاون اداره کل اطلاعات استان، مدیران کل و مدیران حراست های تابعه عضو شورای هماهنگی امور راه وشهرسازی استان، روسای محترم ادارات ستادی اداره کل و جمعی از کارکنان اداره کل و در محل سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد، دکتر سید عیسی حسینی مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای  صحیح ماموریت های وزارت ر اه و شهرسازی، نیازمند نگاه تخصصی و مهارتی بدور از نگاه سیاسی است؛ گفت: تمام نهضت ها و حرکت ها و انقلاب ها به پیروزی می رسند اولین کاری که انجام میدهند نظام سازی دولت است تا اهداف مد نظر دولت را از طریق این نظام ها و دستگاه ها به اجرا برسانند. در این راستا لازم است تا مجموعه دستگاه های نظام، سیستم های ارتباطی خودشان را در درون و بیرون سازمان تعریف کنند و این باید به گونه ای باشد که تمامی دستگاه های این نظام بتوانند به شکل صحیحی با هم در تعامل و همکاری منطقی، اثرگذار و متقابل باشند و در جهت خدمت رسانی به سایر حوزه ها نیز حرکت کنند.

حسینی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی کل دستگاه در مدار صحیح در حرکت است و حرکت اثرگذار خواهد داشت، خاطر نشان کرد: امروز در نظام مقدس اسلامی اگر هرجا شما موفقیت هایی رو می بینید این موفقیتها موید این است که دستگاه ها با همدیگر تعامل دارند .

مشاور وزیر راه و شهرسازی لازمه شکل گیری نظام سیاسی کارآمد را کارآمدی تک تک دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: در نظام سیاسی کارآمد و موفق، همه سیستم ها در چرخه و زنجیره ای به هم پیوسته، نقش های خودشان را به شکل درستی ایفا می کنند و سیستم دارای سلامت سازمانی است.

رییس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی همچنین در ادامه در خصوص ضرورت باز مهندسی ارزشها در درون سازمان ها بر اساس قانون تاکید کرد و اظهار داشت: یک سازمان مملو از ارزش هاست و قانون یکی از این ارزش هاست.

وی افزود:مایک سازمان حرفه ای و تخصصی هستیم که ماموریت هایی مهمی را در حوزه مسکن، شهرسازی، راه و برخی ماموریت های تخصصی زیرساختی دیگر داراست که اجرای صحیح این ماموریت ها، نیازمند نگاه تخصصی و مهارتی بدور از نگاه سیاسی است.

حسینی با اشاره به اهداف و برنامه های وزیر راه و شهرسازی گفت: امروزه اولویت کاری جناب آقای وزیر در گام اول توجه به بخش مسکن است و هدف گذاری که در سال ۹۸ انجام داده اند احداث قریب به ۴۰۰ هزار واحد مسکن در کل کشور به اضافه اتمام پروژه های مسکن مهر است که یک روزی می توانست به عنوان یک فرصت و امتیاز برای نظام تلقی شود .

وی با اشاره به اینکه اجرای سیاست های مذکور نیازمند برنامه ریزی هدف دار با تاکید بر توجه به بازآفرینی بافت های فرسوده و استفاده از روش های مختلف در این زمینه برای ساخت مسکن است، اظهار داشت: مسئله مهم بعدی مبارزه با زمین خواری است که لازم است در دستور کار جدی باشد که خوشبختانه در استان خراسان رضوی با تشکیل کارگروه تخصصی حفظ حقوق بیت المال، در این حوزه گام های مثبت و ارزنده ای برداشته شده و لازم است در ادامه کار نیز بیش از پیش با مجموعه هایی مثل شورای حفظ حقوق بیت المال و کارگروه هایی که در قوه قضائیه و دستگاه های مرتبط شکل گرفته ارتباط داشته باشیم تا بتوانیم با آسیب هایی که در این زمینه هست، با موفقیت عمل کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات ابوالفضل شکیبا مدیر سابق حراست اداره کل راه و شهرسازی استان تقدیر و با حکم وزیر راه و شهرسازی محسن معینی به عنوان مدیر جدید حراست اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی منصوب شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات