قوانین و مقررات جهت حل مشکلات مردم است نه سنگ اندازی/ تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام مسکن مهر تا شهریورماه ۹۸

قوانین و مقررات جهت حل مشکلات مردم است نه سنگ اندازی/ تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام مسکن مهر تا شهریورماه ۹۸

در هفتاد وهشتمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان مطرح شد؛
قوانین و مقررات جهت حل مشکلات مردم است نه سنگ اندازی/ تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام مسکن مهر تا شهریورماه ۹۸
با حضور قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر کشور در استان، مسائل و مشکلات طرح مسکن مهر استان بررسی شد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، هفتاد و هشتمین جلسه شورای مسکن استان به ریاست عباس رضایی استاندار اصفهان و با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر کشور ، حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه وشهرسازی و کلیه مدیران استانی مرتبط با اجرای طرح مسکن مهر در محل استانداری اصفهان برگزار شد.
استاندار اصفهان در این جلسه با تاکید بر رفع مشکلات موجود در طرح بزرگ مسکن مهر در استان گفت: قانونگذار قوانین ، ضوابط و مقررات را برای رفع مشکلات مردم تصویب می کند نه برای سنگ اندازی و ایجاد مشکلات جدید و لازم است تا مشکلات تکمیل پروژه های مسکن مهر با راهکارهای مدیران دستگاههای اجرایی در استان مرتفع گردد.
وی خطاب به مسئولین دستگاههای اجرایی و خدمت رسان اظهار داشت: مشکلات این طرح باید در استان حل شود و پروژه های مسکن مهر نیمه تمام تا شهریورماه سال آینده به متقاضیانی که اکثرا قشر ضعیف و زحمت کش استان هستند تحویل شود.
مهرآبادی قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر کشور نیز بیان داشت: خوشبختانه استان اصفهان عملکرد بسیار خوبی در تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی مهر به مردم در مقایسه با کشور داشته و به منظور رفع مشکلاتی همچون خدمات زیربنایی، مالیات ، بیمه و مشکلات ایمنی لازم است مصوبات قبلی جلسات گذشته یک به یک اجرایی گردد.
وی با تاکید بر اجرایی نمودن مصوبات شورای مسکن گفت: این مصوبات برای تمامی دستگاهها فصل الخطاب است و لازم است تا جهت رفع مشکلات موجود عملیاتی شوند.
این مقام مسئول وزارت راه وشهرسازی بیان داشت: پروژه های مسکن مهر کشور نهایتا تا پایان سال ۹۸ به اتمام میرسند و تحویل خواهند شد که با توجه به پیشرفت خوب احداث این واحدها در استان اصفهان پروژه های تکمیلی تا پایان سال جاری افتتاح و پروژه های نیمه کاره نیز تا شهریورماه سال آینده تکمیل و تحویل متقاضیان مورد نظر شود.
حمیدرضا امیرخانی نیز با ارائه گزارشی از پروژه های مسکن مهر استان بیان داشت: برنامه ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی شهری در استان اصفهان از سال ۸۶ رقم خورد که از این میزان تاکنون ۱۴۹ هزار واحد افتتاح و ۵۵۵ واحد نیز در ایام دهه فجر به افتتاح می رسد و با تکمیل پروژه های نیمه تمام استان قطعا تا نیمه سال آینده این واحدها با کلیه امکانات زیربنایی و روبنایی تحویل متقاضیان خواهد شد.
وی افزود: از ۶۸ سایت مسکن مهر استان تاکنون ۶۰ سایت مسکن مهر با ظرفیت ۴۹۸ هکتار با پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال یارانه، ۶۲۰۰ تن قیر یارانه ای و تهاتر زمین با ارزش ۱۸۶ میلیارد ریال تحویل شهرداری ها شده تا بحث آماده سازی این سایتها در استان انجام پذیرد.
گفتنی است در این جلسه کلیه مشکلات مربوط به اجرایی نمودن پروژه ها همچون بیمه، مالیات، نصب آسانسور و آتش نشانی در پروژه های مسکن مهر با حضور مسئولین مطرح و برطرف شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات