برای تامین تجهیزات استراتژیک بنادر از توان داخلی بهره می‌گیریم

برای تامین تجهیزات استراتژیک بنادر از توان داخلی بهره می‌گیریم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز در  بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی با شعار «کشتیرانی بهتر در راستای توسعه پایدار دریایی» ضمن خیر مقدم به تمامی مدعوین و درود به ارواح پاک شهدای پاسدار حادثه تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: هم‌افزایی و هماهنگی قابل توجهی در ارگان‌های دریایی ایجاد شده است و نیاز بیشتری به هم‌افزایی بیشتر بین ارگان‌های دریایی وجود دارد.

وی با تاکید بر این مطلب که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دریایی کشور قابل تهدید و توقف نیست افزود: تا امروز به رقم تمام فشارها و تهدید‌ها افتخار داریم که اعلام کنیم، میزان تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ۲۴۰ میلیون تن بوده است و این امار برخلاف اقدامات گسترده  و قابل توجه استکبار جهانی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: دو ماه بعد از دور دوم تحریم‌ها، «برایان هوک» بیانه‌ای سراسر دروغ منتشر کرد که جمهوری اسلامی ایران پاسخ کوبنده و فنی آن را در سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) به استکبار جهانی دارد و ایران در آن بیانیه تاکید کرده است که به گونه‌ای عمل کرده که در حوزه دریانوردی بیشترین استانداردها را رعایت کرده است.

راستاد در ادامه به حضور کی تاک لیم دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی در ایران اشاره کرد و افزود: حضور این مقام بین المللی در کشور و تاکید وی بر اینکه ایران یکی از بانفوذترین اعضای سازمان بینالمللی دریانوردی است نشان از صلابت و اقتدار جامعه دریایی کشور است.

وی ادامه داد: این اقتدار و صلابت را مدیون جامعه دریایی، بخش خصوصی و ارگان‌های دولتی هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در این شرایط احتیاج داریم تا تشریفات و فرایندهای مرتبط با دریا با حداکثر سهولت و عقلانیت ارایه شود. در جلسات متعددی هم که برگزار می شود تلاش می‌کنیم تا با هماهنگی بخش‌های مختلف بهره‌وری خدمات دریایی و بندری را ارتقا دهیم.

وی همایش بیست و ششم ارگان‌های دریایی کشور را فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی‌ها و تولیدات دریایی و بندری برشمرد و افزود: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی امضای تفاهم‌نامه‌ای برای تولید تجهیزات دریایی سازمان بنادر را بین دو وزارتخانه راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا رساندیم که در فاز اول ساخت چهار فروند و تا پایان مدت قرارداد ساخت ۴۴ فروند تجهیزات ناوبری دریایی در دستور کار قرار گرفت و این تفاهم‌نامه سرآغاز بهره‌مندی از ظرفیت و توان داخلی برای تجهیز بخش دریایی کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از ساخت مایحتاج و تجهیزات استراتژیک بندر با بهره‌گیری از توان داخلی خبر داد و گفت: از آنجا که بناست جرثقیل‌های گنتری کرین و جرثقیل‌های محوطه ای با توان داخلی تولید شود، از تمامی شرکت‌های دانش بنیان دریایی دعوت می‌کنیم تا  در این راه به ما یاری برسانند.

این مقام مسئول یادآور شد: خوشبختانه ناوگان جمهوری اسلامی ایران با تمامی قوا و اقتدار در اقصا نقاط دنیا فعالیت دارد. همچنین طرح‌های توسعه‌ای بنادر با جدیت دنبال می شود.

راستاد از بهره برداری ۲۰ پروژه بندری با حضور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی طی امروز در سفر به استان هرمزگان خبر داد و گفت: امروز ۲۸ بهمن ماه در سفری که ریاست جمهور و وزیر راه و شهرسازی به هرمزگان خواهند داشت از ۲۰ پروژه بندری با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۶۰۰ میلیاردتومان رونمایی می شود.

وی افزود: بهره برداری رسمی از ۱۲ دستگاه جرثقیلی گنتری کرین در ترمینال ۲ بندر شهیدرجایی را امروز در سفر هیات دولت به هرمزگان شاهد خواهیم بود.

راستاد خاطرنشان کرد: روند توسعه پایانه کانتینری بندر شهیدرجایی در قالب فاز ۳ با قوت پیش می‌رود و در بازه زمانی پیش بینی شده نیز تکمیل می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به اهمیت نقش سازمان بنادر در ایجاد اشتغال، درآمد و رشد ارزش افزوده برای کشور گفت: بالغ بر ۳۰ هزار نفر در بنادر شمالی کشور اشتغال مستقیم دارند و همچنین ۱۰۰ هزار دریانورد را برای ناوگان منطقه ای و ناوگان اقیانوس پیما آموزش داده‌ایم.

وی ادامه داد: صنایع دریایی رو به رشد و شکوفایی است و امیدواریم هر روز شاهد رشد بیشتر در این حوزه باشیم.

راستاد در پایان سخنان خود اعلام کرد: یکی از ضرورت‌هایی که در دستور کار سازمان قرار دارد کاهش سولفور سوخت کشتی هاست که بنا داریم تا آن را کاهش دهیم و بر اساس معاهدات بین‌المللی تا سال ۲۰۲۰ این مهم باید عملیاتی و اجرایی شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات