جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان برگزار شد.

جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان برگزار شد.

رحمتی در این جلسه اظهار کرد: نبود زیرساخت های انرژی در بعضی موارد مانع توسعه می شود .

وی با بیان اینکه اهمیت تامین انرژی کمتر از برقی کردن راه آهن نیست، افزود: برق، گاز و آب جزو مهمترین زیرساخت های ما است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند که اگر انرژی نباشد توسعه ای نیز اتفاق نمی افتد .

رحمتی خاطرنشان ساخت: کمبود برق را از سایر استان ها تامین می کنیم؛ در حال حاضر ما به برق نیاز داریم که منوط به احداث نیروگاه است و نیروگاه نیز نیاز به گاز دارد؛ در واقع اگر نتوانیم این زیرساخت های انرژی را تامین کنیم با محدودیت توسعه مواجه خواهیم شد .

در ادامه سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی توضیح داد: در حال حاضر حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شود و به دلیل داشتن نقش زیربنایی، تاثیر فراوانی بر فرایند رشد اقتصادی کشور دارد .

وی تصریح کرد: آذربایجان شرقی در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی از نظر مزایای ترانزیتی ملی و منطقه‌ای قرار گرفته؛ اما تا کنون به نحو شایسته ای از این ظرفیت ها بهره برداری نشده است؛ به طوری که یکی از مشکلات اساسی در بخش حمل و نقل استان عدم اتصال شبکه های ریلی، آزادراهی و هوایی به سایر شبکه های درون شهری، بین استانی، ملی و بین المللی و عدم تثبیت موقعیت استان در مدیریت زنجیره تامین ملی و منطقه ای است .

ایشان با اشاره به هسته کلیدی «توسعه زیرساخت های کالبدی» بخش زیربنایی و شهرسازی استان ابراز داشت: در این هسته سعی می‌شود تا با تکمیل زیرساخت های جاده ای و ریلی، ایجاد تاسیسات و خدمات لجستیکی چالش‌های پیش رو برطرف شود .

سلطانی مهمترین اهداف تعریف شده برای حوزه زیربنایی و شهرسازی سند تدبیر توسعه را افزایش سهم استان در ترانزیت کالایی به اروپا و آسیای میانه، تبدیل استان به هاب کالایی منطقه شمال غرب و ایجاد و توسعه زیرساخت های حمل و نقل ترکیبی عنوان و گفت

برای دستیابی به اهداف یاد شده توسعه ارتباطات جاده‌ای و ریلی، تبدیل فرودگاه تبریز به هاب منطقه و ایجاد و توسعه تاسیسات و خدمات لجستیکی در استان را در دستور کار داریم .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات