برگزاری دومین جلسه مخاطرات زلزله و لغزش لایه های زمین برگزار شد.

برگزاری دومین جلسه مخاطرات زلزله و لغزش لایه های زمین برگزار شد.

جلسه مخاطرات زلزله و لغزش لایه های زمین با حضور سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی، هنربر مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی و سایر اعضای این ستاد در محل سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

ارایه گزارش سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمالغرب در خصوص فرو نشست لایه های زمین در استان ( بررسی محدوده اتوبان پاسداران و لغزش های زمین در باغمیشه و رشدیه و بررسی محدوده های ساخت و ساز بر روی گسل بزرگ تبریز  ) ( زمین لغزش روستای خرمالو ) ( بررسی فروچاله منطقه نظر کهریزی و روستای یانیق در مراغه ) ( شناسایی چند گسل جدید در استان ) ( بررسی زمین لغزش هایروستای دلی قیز - آبش احمد - ساری بیگلو - ساری قیه و جاده سراب - اردبیل و سراب - نیر ) و گزارش تحلیلی لغزش زمین در کوچه کاج کوی ولیعصر تبریز توسط دفتر منطقه ای شمالغرب مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از مهم ترین گفتگوهای این جلسه به شمار می رود

هنربر مدیرکل بحران استانداری ضمن تشکر از حضور اعضای جلسه گفت: برای حفظ جان و مال مردم از هیچ اقدامی کوتاهی نمی کنیم و همه سازمان ها باید در این راستا به وظیفه ذاتی خود عمل کنند.

ایشان افزودند طبق بخش نامه وزیر کشور ساخت و ساز بر روی گسل ها ممنوع بوده و حتی بلند مرتبه سازی هم  بر روی زمین ها سست و دارای لغزش کاملا ممنوع می باشد فلذا هر سازمانی که در اجرای این بخش نامه قصور کرده است باید پاسخ گو باشد.

سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی نیز در این جلسه گفت: باید نقشه گسل های استان و مناطق دارای لغزش در تمامی شهرها و روستای ما در اختیار سازمان های مرتبط با ساخت و ساز گذاشته شود و جزو اسناد مهم طرح های جامع در شهرها باشد.

ایشان افزود برای پیشگیری از هرگونه خسارت در ساخت و سازها باید ارگان های ساخت و ساز کننده برای حضور مهندس زمین شناس شرایط لازم را فراهم کنند.

ایشان در این کار گروه برای بحث پایدارسازی به صورت علمی و علمی تاکید کردند. و همچنین تاکید کردند که گردش اطلاعات باید بین دستگاه ها بیشتر و قوی تر گردد

استعلام منطقه قبل از ساخت و ساز هرگونه بنائی اعم از خدماتی، مسکونی، آموزشی برای سالم بودن از لحاظ گسل ها و احتمال لغزش لایه های زمین و یا مشکلات مشابه و ایجاد سامانه متمرکز برای ثبت گزارش ها و زمین لغزش های استان برای استفاده ادارات مرتبط،مهندسان و حتی مردم و ابلاغ توصیه ها و موارد ایمنی برای جلوگیری ار بروز اتفاقات آتی در کوچه کاج کوی ولیعصر تبریر به دستگاه های اجرایی و بازدید سریع کار گروه بحران از کوچه کاج از پیشنهادات مهم این جلسه بود

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات