افتتاح بخشی از واحد‌های مسکن مهر هشتگرد در پایان هفته جاری

افتتاح بخشی از واحد‌های مسکن مهر هشتگرد در پایان هفته جاری

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نشست صمیمانه وزیر راه و شهرسازی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ساختمان وزارت راه و شهرسازی با حضور معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه برگزار شد.

صدور خدمات فنی-مهندسی به عراق

در این جلسه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر از تمامی زحمات و اقدامات کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  در سال جاری و تبریک به مناسبت نوروز پیش رو اظهار کرد: سفر رئیس جمهوری به کشور عراق تاریخی شد؛ به طوری که استقبال وسیع و گفتگو‌های سازنده و پیش‌برنده این سفر می‌تواند سرفصل جدیدی برای تعاملات دو کشور باشد.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده در خصوص امور زیربنایی مشترک بین دو کشور گفت: در جریان سفر رئیس جمهوری موافقت‌نامه‌ای برای راه‌اندازی راه‌آهن شلمچه-بصره امضا شد و بر مبنای آن مسئولیت تملک اراضی بر عهده دولت عراق است و سرمایه گذاری به روش BOT  انجام می‌شود. همچنین مقرر شد کمیته مشترکی برای بزرگراه مهران-نجف- کربلا تکمیل شود و در خصوص صدور خدمات فنی-مهندسی توافقاتی بین دو طرف حاصل شد.

تغییر رویکرد در معاونت‌های حمل‌و‌نقل و معماری‌و‌شهرسازی

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: با تغییر رویکرد، معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی وظیفه نظارت بر شقوق مختلف حمل‌ونقل و ایجاد هماهنگی بین آن‌ها و رفع خلا‌ءها را دنبال می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با تشریح جرئیات طرح بازآفرینی شهری بیان داشت: از طرف دیگر هم اکنون طرح بازآفرینی شهری بر روی سکونتگاه‌ها و مهار حاشیه نشینی با هدف دست‌یابی به بازآفرینی شهری پایدار متمرکز شده است.

کاهش میانگین سنی مدیران ارشد وزارت راه وشهرسازی

اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده درون سازمانی از زمان حضور در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: از نخستین اقدامات می‌تواند تلاش در راستای جلوگیری عملکرد جزیره‌ای، افزایش ضریب هماهنگی و کارآمدی،‌ انتخاب افراد بر مبنای شایستگی و جوان‌گرایی اشاره کرد که شاهد اضافه شدن دو بانوی شایسته به جمع معاونان وزیر و انتخاب مدیران جوان و استفاده از ظرفیت های بانوان در ادرات کل استانی نیز انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: میانگین سنی مدیران ارشد وزارت راه وشهرسازی کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

تاکید بر استفاده از منابع غیردولتی و بخش خصوصی در حمل‌ونقل ریلی

اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های محدود بودجه مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌ها و شرکت های تابعه بیان داشت: در سال ۹۸ بنا بر استفاده درست از مشوق‌ها و تسهیل گری برای تحقق سیاست‌ها در نظر گرفته شده است؛ به طور مثال در حوزه حمل‌ونقل ریلی در صدد استفاده از منابع غیردولتی و بخش خصوصی هستیم.

وی از تشکیل یک کمیسیون مشترک بین ایران و چین در پکن خبر داد و گفت: در این کمیسیون مشترک مسائل مربوط به فایناس ۱۱ پروژه مربوط به وزارت راه وشهرسازی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و با تحقق آن‌ها جان تازه‌ای به پروژه‌های ریلی تزریق خواهد شد.

فروش بلیت پرواز برنامه‌ای به صورت چارتری خلاف است

وزیر راه و شهرسازی صیانت از حقوق مشتریان در قبال خرید بلیت هواپیما را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران فروشی از سوی آژانس‌های هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری مسئول برخورد با تخلف است. از طرفی باید در نظر داشت که فروش صندلی پرواز‌های برنامه‌ای به صورت چارتر خلاف است و با توجه به اینکه نرخ و قیمت‌ها ابلاغ شده است با هرگونه تخلف برخورد می‌شود.

اسلامی با اشاره به تغییر رویکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه ناوگان حمل ونقل گفت: رویکرد ما استفاده بهینه از ظرفیت ناوگان موجود است که پیگیری این مورد در ناوگان هوایی و ریلی در اولویت قرار دارد.

گره‌گشایی از کار مردم سر لوحه کار وزارتخانه قرار گرفت

وزیر راه و شهرسازی  در ادامه «گره‌گشایی از کار مردم» را سرلوحه فعالیت‌های این وزارتخانه خواند و گفت: در ابتدای امر تمامی پرونده‌هایی که طی ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته در سازمان ملی زمین و مسکن مفتوح مانده بودند و مردم به خاطر آن‌ها در سرگردانی به سر می‌بردند، شناسایی و مورد پیگیری قرار گرفتند و هم اکنون بسیاری از آن‌‌ها  تعیین تکلیف شده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به سیاست‌های ابلاغی حوزه مسکن  بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان‌های شمالی و جنوبی با ماموریت اقدام همانند زمان وقوع بحران برای مهار حاشیه نشینی مستقر شده اند و هم اکنون به فعالیت در مناطق مشخص شده برای بازآفرینی شهری مشغول هستند.

تشریح گام‌های عملی طرح اقدام ملی تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین عوامل شتاب دهنده تولید مسکن را احصا کرده و طرح اقدام ملی برای تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و تکمیل طرح مسکن مهر در اولویت قرار گرفت و در همین راستا عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و قرارداد‌های مشارکتی احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی با مسئولیت محله سازی در شهرهای جدید در دست اقدام قرار دارد.

اسلامی در خصوص طرح مسکن مهر بیان داشت: با توجه به سیاست‌های اساسی تعهد مسئولانه، نسبت به رفع نقایص و تکمیل تاسیسات در دستور کار قرار گرفته است و در پایان هفته جاری بخشی از  واحد‌های مسکن مهر شهر جدید هشتگرد و تا اواسط فروردین سال آینده ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور تکمیل و آماده تحویل می‌شود.

گام‌های عملی تسهیل شرایط تولید مسکن و ایجاد آرامش در جامعه

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تسهیل شرایط تولید مسکن گفت: تصویب افزایش تسهیلات ساخت مسکن در شورای پول و اعتبار و نهایی شدن کارت اعتباری خرید مصالح برای تولید کنندگان در اواسط فروردین ماه سال ۹۸ با هدف توانمندسازی عرضه، ایجاد جریان پیوسته تولید مسکن و ایجاد آرامش در جامعه  انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره دستورکار حوزه معماری و شهرسازی گفت: حفظ میراث با نگاه ویژه، هویت بخشی به شهرها و جلوگیری از حاشیه نشینی با اهتمام ویژه در دست اقدام قرار دارد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه باید آیین‌نامه کنترل شهرسازی، شفاف سازی قوانین و حفظ معماری ایرانی-اسلامی در اولویت حوزه معماری و شهرسازی قرار دارد، گفت: هدف از تدوین آیین نامه کنترل شهرسازی کاستن از ناهنجاری‌ها و خاتمه دادن به هرج و مرج در ساخت و ساز مسکن است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات