جلسه شورای مسکن استان برگزار شد.

جلسه شورای مسکن استان برگزار شد.

پیگیری مصوبات جلسه پیشین شورای مسکن تشکیل شده در تاریخ ششم اسفند ماه سال جاری، بحث در خصوص سیاست های بخش مسکن، بررسی مشکلات تعاونی های مسکن مشکل دار و تعیین و تکلیف نهایی آنها و بررسی موضوعات مربوط با آن و طرح مصوبات کمیته راهبردی استان از اهم مطالب مورد بحث در این جلسه بود.

از گفتگوهای دیگر این جلسه بررسی فاضلاب شهر جدید سهند و ساخت مدارس این شهر می باشد. با توجه به اینکه برای شروع سال تحصیلی ۹۸ شش مدرسه ۱۲ کلاسه مورد نیاز می باشد و از طرفی سر زیر جمعیت تبریز به این شهر و افزایش دانش آموزان قرار شد سه مدرسه دولتی توسط شرکت عمران شهر سهند تکمیل و در صورت تائید سازمان برنامه و بودجه دو مدرسه نیمه ساخت نیز برای تکمیل و بهره برداری به جای ساخت یک مدرسه نو توسط اداره کل نوسازی مدارس اقدام گردد.

در ضمن قرار شد با هماهنگی لازم با عنایت به  قابلیت های بخش خصوصی یک باب مدرسه نیز با عنوان غیر انتفاعی ساخته و برای سال بعد به بهره برداری برسد.

سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی در این زمینه گفت: بررسی های لازم را برای ساخت مدارس بیشتر در این شهر انجام داده و بلافاصله اقدام خوددار شد.

اسحقی نژاد معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی هم در خصوص طرح مسکن اجتماعی ( کمک به ساخت مسکن استیجاری و پرداخت کمک اجاره با وام قرض الحسنه ) و مسکن حمایتی ( کمک به ساخت و خرید مسکن با کمک های بلاعوض )، ساماندهی بازار مسکن و تامین مسکن، کارت های اعتباری خرید مصالح ساختمانی، تحلیل شاخص های بخش مسکن استان، سیاست های کلی دولت در قالب طرح جامع مسکن با هفت برنامه عملیاتی، سیاست اجرایی بخش مسکن در برنامه ششم توسعه کشور که مورد بحث در ستاد بازآفرینی استان نیز هست، برنامه های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن و ساختمان مطالب لازم را تشریح کرد.

رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از عدم توجه به جانمایی و احداث مدارس در محدوده مساکن مهر در سال های گذشته ابراز کرد: متاسفانه عدم توجه و دقت نکردن مسئولان در گذشته باعث شده است در هر کلاس درس در شهر جدید سهند، حدود ۴۰ نفر مشغول به تحصیل باشند در حالی‌که استاندارد قابل قبول در این زمینه، حضور حداکثر ۲۷ نفر دانش آموز در هر کلاس درس است.

وی با اشاره به کمبود منابع و اعتبارات دولتی و هشدار نسبت به عدم تناسب فضاهای آموزشی موجود با جمعیت ساکن، و با توجه به افزایش جمعیت شهر جدید سهند در آینده نزدیک گفت: ساخت مدرسه در سهند از اولویت های اصلی است. در این زمینه علاوه بر همکاری خوب سازمان عمران شهر جدید سهند و اداره کل نوسازی مدارس استان، خیرین نیز ما را در رسیدن به اهداف خود در زمینه مدرسه سازی یاری کنند که در صورت عدم توجه به این مسائل در آینده با مشکلات حادتری مواجه خواهیم بود.

رحمتی همچنین به تبیین برخی سیاست های استان در زمینه رونق ساخت و ساز در سال آتی پرداخت و تصریح کرد: با توجه به وابستگی رونق بسیاری از بخشه های تولیدی به ساخت و ساز، توجه به این امر و رونق آن در استان باعث رونق اقتصادی و همچنین اشتغالزایی بیشتر در استان خواهد شد و باید شهرداری ها نیز در این زمینه نیز پای کار باشند تا روز به روز شاهد افزایش تولید مسکن در استان و کاهش و رفع سازه های غیرایمن در شهری همچون تبریز باشیم.

وی همچنین اعلام کرد: بر اساس سیاست دولت، پرونده مساکن مهر در تمامی استان ها باید تا پایان سال ۹۸ بسته شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات