تفاهم‌نامه واگذاری زمین برای احداث مسکن در حاشیه‌های چابهار فردا امضا می‌‌شود

تفاهم‌نامه واگذاری زمین برای احداث مسکن در حاشیه‌های چابهار فردا امضا می‌‌شود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست صمیمانه‌ای با خبرنگاران که امروز ۲۵ اسفندماه در محل سازمان برگزار شد ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سربلندی برای ایران و تمامی ایرانیان به بیان بخشی از اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن در روزهای پایانی سال و همچنین سال جدید پرداخت.

نبیان گفت: در اقدام ملی دولت برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که برعهده وزارت راه و شهرسازی واقع شده است، سازمان ملی زمین و مسکن در تهیه زمین برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای احداث مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین سازمان بازآفرینی شهری ایران همکاری و مشارکت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در جاهایی که نیاز به تامین مسکن توسط سازمان ملی زمین ومسکن باشد سازمان حتما همکاری خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین با اعلام اینکه بازدیدهای میدانی از حاشیه‌نشینی‌های گسترده در چابهار و زاهدان در استان سیستان و بلوچستان داشته که این بازدید با حضور دیگر معاونان وزیر راه و شهرسازی بوده است، افزود: به منظور رفع حاشیه‌نشینی‌های چابهار و زاهدان تفاهم‌نامه‌ای بین معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی با تایید وزیر راه و شهرسازی به امضا رسید که بر اساس آن اقدام برای رفع حاشیه‌نشینی استان سیستان و بلوچستان شود.

نبیان تاکید کرد: تامین زمین برای احداث مسکن در حاشیه‌های چابهار و همچنین زاهدان اتفاق مثبتی است که در سال ۹۷ انجام می‌شود و زمین های لازم برای احداث مسکن برای حاشیه‌نشینان چابهار فردا طی تفاهم‌نامه‌ای، تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای احداث مسکن خواهد شد.

وی اضافه کرد: کمب، رمین، مرادآباد، زیباشهر، عثمان آباد اراضی شرقی چابهار هستند که حاشیه‌نشینی دارند و در آن مناطق زمین برای احداث مسکن توسط سازمان ملی زمین ومسکن تعلق می‌گیرد.

نبیان همچنین از اتمام مسکن مهر در چهار استان خبر داد و گفت: مسکن مهر استان خراسان‌جنوبی نیز که برعهده سازمان ملی زمین و مسکن بوده است در فروردین ماه به اتمام می رسد و جشن اتمام آن نیز برگزار می‌شود.

وی همچنین از آمادگی کامل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در ایام عید خبر داد و  گفت: در ایام تعطیلات پیش رو یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن آمادگی کامل برای حفاظت از اراضی ملی را دارد و این موارد به یگان حفاظت ابلاغ شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال جاری گزارش تعرض به میزان ۲۹۵۸ مورد گزارش شده است که از این میزان حدود ۹۸۲ هکتار به ارزش یک‌هزار و ۳۶۴ میلیاردتومان رفع تعرض به اموال دولتی انجام شد.

نبیان همچنین از دیگر اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن را مباحث مشارکتی عنوان کرد و گفت: رویکرد سازمان ملی زمین و مسکن در ارایه زمین به مناطق شهری، مشارکت است.

وی مزیت مشارکت را منفعت ۱۰۰ درصدی برشمرد و گفت: در بحث واگذاری زمین، سازمان ملی زمین و مسکن تعهداتی به معلولان و خانواده شهدا دارد که در این راستا گام برمی‌دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات