اهم برنامه‌ها و تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در طرح نوروزی ۱۳۹۸

اهم برنامه‌ها و تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در طرح نوروزی ۱۳۹۸

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فعالیت‌های «حوزه حمل و نقل» در برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آمادگی سفرهای نوروزی سال ۱۳۹۸ را منتشر کرد.

بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی سال ۱۳۹۸ از روز شنبه مورخ ۹۷.۲۵.۱۲  آغاز و  لغایت روز شنبه مورخ ۹۸.۱.۱۸ ادامه می‌یابد. البته زمان اجرای طرح پیش فروش بلیت‌های نوروزی از روز یکشنبه مورخ ۹۷.۱۲.۱۲ بصورت هم زمان ( حضوری و غیرحضوری ) شروع شد.

در طرح نوروزی ۱۳۹۸ از  ۱۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۱۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس، ۲۶۳۰۰ دستگاه سواری کرایه استفاده می‌شود و بیش از ۱۱۸هزار راننده و کمک راننده برای خدمت‌رسانی به مسافرین و ۱۶۸۰ شرکت حمل و نقل مسافری در قالب ۳۵شرکت سراسری سرشبکه و ۷۹۵شرکت مینی‌بوسرانی و سواری کرایه در سراسر کشور فعال هستند.

روش‌های پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی

هموطنان از طریق دو روش پیش فروش اینترنتی بلیت از طریق سایت های اختصاصی شرکتهای حمل و نقل مسافر و پیش فروش حضوری بلیت در محل پایانه های عمومی مسافر و همچنین دفاتر مرکزی و دفاتر فروش بلیت سطح شهر  شرکت‌های مسافربری برای سرویس‌های هر شرکت نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

اهم برنامه‌ها و تمهیدات حوزه حمل‌ونقل در طرح نوروزی ۱۳۹۸

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اهم‌ برنامه‌ها و تمهیدات حوزه حمل‌ونقل در طرح نوروزی ۱۳۹۸ را به ترتیب زیر اعلام کرد:​

۱. نظارت مستمر بر نحوه عملکرد شرکت های مسافری و نرخ بلیت های پیش فروش شده

۲. نظارت مضاعف بر آراستگی پایانه‌ها و دفاتر شرکت‌ها و تمیزی و بهداشت ناوگان مسافری و خدمه سفر و استفاده از مهمانداران مجاز

۳. تهیه ۱۰۰۰۰ برگ برچسب حاوی پیام‌های حمل و نقلی و ایمنی جهت نصب بر بدنه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری

۴. پیگیری مسائل و مشکلات پایانه های مسافری به منظور ارایه خدمات مناسب به مسافرین

۵. هماهنگی با نیروی انتظامی جهت جمع آوری دلالان و جارچیان از محیط پایانه‌های مسافربری

۶. حضور مستمر و فعال دفاتر نمایندگی سازمان در پایانه‌های مسافری و رسیدگی به امور محوله

۷. نظارت بر عدم کسر وجوهات غیرقانونی از رانندگان

۸. نظارت بر صدور صورت وضعیت  منطبق با مشخصات واقعی راننده و ناوگان

۹. اطلاع‌رسانی درخصوص رعایت منشور حقوق مسافر به شرکتهای حمل‌و‌نقل مسافر و اطلاع‌رسانی به مسافرین به منظور آشنایی با حقوق آنها در سفرهای بین شهری

۱۰. همکاری و مساعدت با کاروانهای راهیان نور و نظارت لازم به منظور بکارگیری ناوگان دارای استاندارد فنی و ایمنی لازم

۱۱. اجرای طرح‌های مستمر کنترل و نظارت بر وضعیت ایمنی ناوگان و شرکت‌های حمل‌ونقل (در محل پایانه‌ها و پاسگاه‌های پلیس راه)

۱۲. تاکید بر نظارت مدیران فنی شرکتها و موسسات حمل‌ونقل در صدور تاییدیه سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام

۱۳. نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها

۱۴. نظارت بر مراکز معاینه فنی به صورت سیستمی و بازدیدهای میدانی و کنترل نحوه انجام و صدور گواهی معاینه فنی

۱۵. الزام نصب سامانه FMSبر روی کلیه اتوبوس‌های اسکانیا فعال در بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای قبل از شروع طرح نوروز (۴۲۰۰ دستگاه)

۱۶. آمادگی و آماده‌سازی پایانه‌های مرزی از هر حیث به منظور استقبال از مسافران متردد از پایانه‌های مرزی و ارائه خدمات مطلوب

۱۷. هماهنگی با شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و متقاضیان سفرهای بین‌المللی.

۱۸. فعالیت مستمرکمیته ویژه نظارت بر امر بهره‌برداری سرویس‌های بهداشتی نمازخانه‌ها واقع در رستورانها، جایگاههای سوخت، واحدهای پذیرایی، اقامتی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی با حضور کلیه نمایندگان دستگاههای ذیربط عضو وانجام بازدیدهای مستمر و متوالی درسطح استان‌ها و شهرستان‌ها قبل و حین اجرای طرح نوروزی

۱۹. نظارت مستمر بر نظافت کل مجموعه خصوصاً سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها

۲۰. تاکید بر توقف ناوگان عمومی مسافر در مجتمع های خدماتی رفاهی جهت دریافت خدمات و پرهیز از توقف در مراکز خدماتی منفرد حاشیه راه (فاقد مجوز)

۲۱. ثبت و دریافت شکایات غیرحضوری مسافرین از عملکرد حمل و نقلی شرکت، راننده و کارکنان آن از طریق سایت و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ امکان‌پذیر می‌باشد. همچنین به صورت حضوری می‌توانند به دفاتر نمایندگی‌ سازمان در ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافری و ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها مراجعه نمایند.

سامانه‌های دریافت شکایت‌ها

مردم می‌توانند برای ارسال هر گونه شکایت انتقاد یا پیشنهاد به سامانه‌های شهراه، ۱۴۱و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نمایندگان مستقر در پایانه‌ها مراجعه کنند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات