برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کرمان

برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کرمان

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در این جلسه که مدیران زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در این استان حضور داشتند، سیدرضا حسینی افزایش بهره وری را حساس ترین نیاز مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرایط حاضر برشمرد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور با اشاره به گستردگی و بالا بودن حجم فعالیت های مجموعه وزارت راه و شهرسازی گفت: در شرایط اقتصادی فعلی، هنر مدیران هزینه کردن اعتبارات موجود به بهترین شکل و در مناسب ترین محل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان هم از پیشتازی این استان در زمینه دارا بودن بزرگراه ها در کشور خبر داد و گفت: در شمال این استان ۱۷۱۳ کیلومتر و در جنوب هم ۲۲۵ کیلومتر بزرگراه وجود دارد.

محمدمهدی بلوردی افزود: بیش از ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه هم در استان کرمان در دست احداث است.

وی تحویل ۲۴ هزار و ۵۵۰ واحد مسکن مهر به متقاضیان، احداث دو بیمارستان ۲۰۰ و ۹۶ تخت خوابی و احداث بیش از ۵۲ هزار متر مربع ساختمان دولتی و عمومی، را از دیگر فعالیت های انجام شده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان برشمرد.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کرمان واگذاری بیش از ۹۶۰ هکتار زمین برای احداث مسکن، پروژه های صنعتی، کشاورزی، ورزشی و آموزشی از ابتدای سال ۹۷ تا کنون را از فعالیت های شاخص در حوزه املاک این استان ذکر کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اصلاح خط آهن تهران – کرمان را هم از جدی ترین مطالبات مردم این استان دانست.

مدیرکل راه آهن استان کرمان هم از اصلاح ۷۰ کیلومتر از خط آهن کرمان – تهران خبر داد و گفت: ۱۶۰ کیلومتر دیگر از این خط آهن به بهسازی و اصلاح جدی نیاز دارد که هزینه آن ۳۵۰۰ میلیارد ریال است.

محمدرضا فیروزکوهی گفت: در صورت اصلاح، سرعت قطار در این مسیر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت امکان افزایش دارد.

سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان هم کاهش اعتبارات ملی و استانی در سال جاری را مهم ترین دغدغه این مجموعه عنوان کرد و خواستار رسیدگی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به این موضوع شد.

در این جلسه همچنین سایر مدیران زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به بیان نظرات خود پرداختند.

استان کرمان با مساحتی بالغ بر ۱۸۳ هزار و ۲۹۸ کیلومتر مربع بزرگ ترین استان کشور محسوب می شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات