مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، نژاد صفوی ۲ مهرماه جاری با حکم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
سید عبدالمجید نژاد صفوی پیش از این مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان بوده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین، گفت: توسعه راه های ارتباطی محور اصلی پیشرفت و توسعه استان در نظر گرفته شده است.
عزیز فیلی اظهار داشت: هم اینک ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی برای ساخت و تکمیل جاده های کهگیلویه و بویراحمد با پیمانکاران قرارداد بسته شده است.
وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای جایگاه ویژه ای بوده و افزایش ورود گردشگران به این استان منوط به توسعه راه های ارتباطی آن است.
فیلی بیان کرد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای طرح‌ های بزرگی شامل جاده چهارخطه یاسوج به شیراز و یاسوج به سمیرم هستند که با توجه به حجم بالای ترافیک در جاده یاسوج به سمیرم این طرح به منابع اعتباری قابل توجهی نیاز دارد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با افتتاح سه بیمارستان در یاسوج، گچساران و باشت این استان شاهد تحول چشمگیری در بخش بهداشت و درمان خواهد شد.
مدیرکل پیشین راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در ۲ سال اخیر ۷۰ درصد طرح های حوزه راه این استان ملی شده اند که پیش از این استانی و زمین گیر بودند.
محمدعلی علیمردانی جاده چهارخطه یاسوج - سمیرم - بابامیدان، یاسوج - شیراز، گچساران- بهبهان، ۳۰ کیلومتری ورودی شهرهای استان در حوزه بزرگراهی و جاده ملی پاتاوه - دهدشت، باشت - چرام، یاسوج - سی سخت و توسعه جاده باغچه سادات - سرفاریاب را از مهمترین طرح‌های در حال اجرا در حوزه راه‌های اصلی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.
علیمردانی عنوان کرد: در این مدت بخشی از طرح های مهم و حیاتی کهگیلویه و بویراحمد شامل پل بشار یاسوج، بیمارستان یاسوج و جاده سوق تکمیل شدند.
وی افزود: یکی از رویدادهای مهمی که در ۲ سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد رخ داد از بن بست خارج شدن شهرستان بهمئی بوده است.
علیمردانی تصریح کرد: ۲ سال اخیر بیش از ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد ساخته و یا بهسازی شد.
۶ هزار و ۵۴۸ کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر اصلی و یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر نیز فرعی است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات