همکاری شهرداری ها با راه وشهرسازی در احیای بافت فرسوده منشا تحولات بزرگی در شهرها می شود

همکاری شهرداری ها با راه وشهرسازی در احیای بافت فرسوده منشا تحولات بزرگی در شهرها می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، غلامحسین شیری، در کارگاه آموزشی شهرداران،باز آفرینی و اقدام مشترک بیان کرد: با کمک شهرداری ها روند اجرای بافت فرسوده با سرعت بیشتری پیش می رود و در این زمینه ارگان های دیگری نیز موثر هستند.

وی در ادامه گفت: در راستای اجرای طرح بافت فرسوده دستگاه هایی مانند شهرداری، آب و فاضلاب و برق همکاری گسترده ای داشتند که با دراختیار گذاشتن زمین به شهرداری ها این روند با سرعت زیادی در حال پیشرفت است.

این مقام مسئول یادآور شد: در خصوص احیا بافت فرسوده محله چاهستانی ها با توجه به روند و سرعت کار پیش بینی می شود تا یک ماه آینده به نتیجه خوبی دست یابیم.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: برای اجرای طرح بازآفرینی در دیگر شهرها اقدامات زیادی انجام شد که یکی از آنها نشست ها و گفتگو هایی با فرمانداران بود ،به جرات میتوان گفت ما از توان بسیار خوبی در شهرستان ها برای اجرای طرح ها برخوردار هستیم.

شیری تصریح کرد: رشد و پیشرفت شهری در گرو عملکرد و همکاری خوب شهرداری ها با دیگر نهادها برای اجرای طرح ها در شهرستان های غیر از مرکز استان است زیرا پیشرفت تنها مخصوص مرکز استان نیست.

وی اظهار کرد: شهرداری ها تاکنون همکاری های خوبی داشتند و در این زمینه پیشرو هستند مانند بندرکنگ که با فعالیت های خوب در مسیر جهانی شدن است.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: شهرستان حاجی آباد نیز با توافقات صورت گرفته، در بازآفرینی شهری عملکرد بسیار مناسبی ارائه داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان متذکر شد: در راستای اجرای طرح بازآفرینی، زمین به میزان مناسب در اختیار شهرداری ها قرار میگیرد و امیدواریم تا دهه مبارک فجر شاهد اجرای بسیار زیادی از پروژه های بازآفرینی شهری در استان باشیم.

شیری با تاکید بر اینکه منابع لازم برای اتمام طرح های بازافرینی از سوی راه و شهرسازی تامین می شود گفت: شهرداری ها در واگذاری زمین ها بر اساس قوانین و ضوابط عمل کنند و متناسب با میزان و هزینه زمین دریافتی واگذاری داشته باشند.

وی در ادامه تشریح کرد: در اجرای طرح بازافرینی بسته های تشویقی در نظر گرفته شده که نخستین بسته مربوط به واگذاری سند به افرادی است که در این طرح قرار دارند و فاقد سند هستند.

این مقام مسئول درباره دیگر بسته های تشویقی نیز بیان کرد: دومین بسته دادن پروانه از سوی شهرداری ها به صورت رایگان و یا تخفیف ۱۰ درصد است.

شیری ادامه داد: در سومین بسته با هماهنگی با نظام مهندسی هزینه برای این افراد به نصف کاهش می یابد همچنین در بسته چهارم مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام با سود ۹درصد بدون سپرده گذاری به افراد داده می شود.

وی در پایان عنوان کرد: شهرداری ها باید با اطلاع رسانی در محلات مردم را برای ساخت و ساز تشویق کنند و بهترین کار این است که سهمیه های درنظر گرفته شده در شهرستان ها نیز استفاده شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان

    اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات