پیام مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه دریوم الله ۱۳ آبان ماه

پیام مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه دریوم الله ۱۳ آبان ماه

مسعود شریفی طی پیامی ۱۳ آبان ،روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را ضمن شرکت با دیگر اعضای خانواده راه و شهر سازی استان در راهپیمایی این روز،تبریک گفت.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی ، مدیر کل راه و شهر سازی استان کرمانشاه در متن پیام آورده است:

در حافظه تاریخی ملت قهرمان‌پرور ایران، سیزده آبان یادآور ۳ اتفاق مهم است: تبعید امام(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، قتل عام دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)، سه رویدادی که نقش موثری در تحرک انقلاب اسلامی داشتند. البته محتوی و هویت هر سه اتفاق دربر دارنده ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، آزادگی و مبارزه‌ای ضداستکباری بود و ابعاد وسیع داخلی و بین‌المللی ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سبب نامگذاری آن به " انقلاب دوم " از سوی امام راحل(ره) شد. انقلاب دومی که ریشه های انقلاب را گسترده تر کرد و زمینه را برای رسوایی بسیاری فراهم نمود .

مجموعه رویدادهای این روز تاریخی پیام ها و درس های فراوانی برای نسل حاضر و نسل های آینده دارد که عصاره آن ضرورت هوشیاری در برابر توطئه ها و هجومهای دشمنان بخصوص لزوم هوشمندی نسل جوان و خودباوری و اتکا به نفس آنان در مقابله با دسایس و فتنه ها و دفاع از مرزهای جغرافیایی ، عقیدتی و فرهنگی و همچنین تلاش در جهت نیل به پیشرفت و اقتدار افزونتر می باشد .

۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، این روز، روز میعاد دانش آموزان تاریخ ایران اسلامی با شهیدان دانش آموز از آغاز نهضت امام خمینی(ه) تا شهیدان دفاع مقدس و نیز همه دانش آموزانی که در سراسر جهان در راه مبارزه برای آرمانخواهی جان در راه عدالت نثار می­کنند تا ریشه ظلم بر چیده شود. میعادی که بند بند آن جهد و جهاد و اجتهاد در عرصه های عزت و آزادگی است .

آیین راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان (روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) هر ساله نمادی از وحدت و یک صدایی وفادار و همیشه در صحنه ملت جمهور اسلامی ایران است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات