۲۰ درصد از اعتبارات سال های ۹۶ و ۹۷ را صرفا به راه های روستایی اختصاص دادیم

۲۰ درصد از اعتبارات سال های ۹۶ و ۹۷ را صرفا به راه های روستایی اختصاص دادیم

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی کردستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ شهرام ملکی در هشتمین جلسه شورای توسعه استان که با حضور وزیر کشور در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه راه های روستایی رتبه ۳۱ کشور را داریم، با ۶ هزار کیلومتر شبکه راه برای ۶۱۱ روستا .
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت های استان استقاده کنیم، هدفکذاری کردیم، مناقصه برگزار و پیمانکار انتخاب شد و بیشترین منابع راه های روستایی از محل اعتبارات استانی است .
ملکی در این خصوص افزود: تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات تملک دارایی های استان به راه های روستایی، عدد ما از ۱۵ میلیارد تومان به ۹۶ میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرد و اولویت تخصیص هم به این موضوع داده شد که خوشبختانه کار پیشرفت کرد و در سال ۹۵ و ۹۶ حدود ۲۶۵ کیلومتر راه روستایی را به بهره برداری رساندیم .
وی از اجرای ۱۸۷۰ کیلومتر طول شبکه بین راهی بجز آزادراه در حوزه شهری اشاره و جاده سنندج _مریوان را یکی از اولویت های مهم استان عنوان کرد که طی ۷_۸ سال گذشته با اعتبارات اندک و قطره چکانی و به صورت نامناسب در حال اجرا بوده است .
وی در این خصوص افزود: سخت ترین قسمت کار که تونلی به طول ۱۸۸۰ کیلومتر بود با ۹۶ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شد که طی یکسال کار، تا دیروز فقط ۳۲ متر از آن باقیمانده بود که خوشبختانه جزو پروژه هاییست که هم از اعتبارات سازمان مدیریت هم ردیف ملی هم سفر رهبری در ۲ مرحله ۱۰۰ میلیارد تومان به آن اختصاص دا ه شده که امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم آنرا به بهره برداری برسانیم .
معاون عمرانی استاندار کردستان، در خصوص کریدور شمال جنوب نیز اظهار داشت : ۳۲۰ کیلومتر از کوریدور شما جنوب  که سخت گذرترین و پرهزینه ترین قطعه است در کردستان قرار دارد که ۱۳۸ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده و ۱۳۵ کیلومتر در دست ساخت است .
ملکی پروژه های بیجار_ همدان و سقز _ بانه را دیگر اولویت های مهم استان اعلام کرد .
وی در پایان در بحث بازآفرینی شهری که ۱۰ مرکز شهرستان استان مطالعه شده است و همچنین در خصوص افزایش سهمیه احداثی و تعمیری واحدها و زیرساخت های آسیب دیده از زلزله سال گذشته، درخواست کمک کرد لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات