تهیه طرح جامع حفاظت محور شهر یزد  توسط اداره کل راه و شهرسازی

تهیه طرح جامع حفاظت محور شهر یزد توسط اداره کل راه و شهرسازی

تهیه طرح جامع حفاظت محور شهر یزد  توسط اداره کل راه و شهرسازی

در نشست علمی تخصصی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه یزد که امروز با حضور مدیران کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و شهردار یزد و همچنین جمع کثیری از اساتید و دانشجویان این حوزه در ساختمان رسولیان این دانشگاه برگزارشد به اهمیت وجایگاه بازآفرینی در بافت های مختلف شهری پرداخته شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد در ابتدای این گفتگوی علمی دکترمحمدرضانقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی با تاکید بر حضور و مشارکت مردم و بخش خصوصی در شکل گیری پایدار طرح بازآفرینی شهری افزود: شهر یزد دارای ارزش هایی است که جهان آن را شناخته است و آن را تائید کرده و وظیفه ماست که باید این ارزش ها را حفظ و محافظت نمائیم .

مدیرکل راه و شهرسازی استان با تاکید بر تهیه طرح جامع حفاظت محور شهر یزد خاطرنشان کرد، حضور و مشارکت مردم و همچنین سرمایه گذار بخش خصوصی است می تواند موجب ارتقا سطح کیفی زندگی مردم در بافت های فرسوده و ناکارآمد گردد و این مشارکت مردم است که تعریف بازآفرینی پایدارشهری  را کامل می کند که خود کلمه بازآفرینی یک کلمه عام است  وباید مکان محور شود ودر جایگاه خودش تعریف گردد. و دخالت دستگاههای دولتی می تواند اجرای این طرح را ناپایدارکند و از هدف اصلی دور نماید که در اینجا حضور و مشارکت ساکنین است که موجب افزایش سطح کیفی زندگی آن منطقه می گردد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد ملی بازآفرینی شهری به ریاست رئیس جمهور و دبیری وزارت راه و شهرسازی به تشکیل ستاد بازآفرینی استان به ریاست استاندار و دبیری اداره کل راه و شهرسازی پرداخت و افزود :در شهرستانها هم ستاد تحت همین نام به ریاست فرماندار شکل گرفته و موضوع طرح های بازآفرینی شهری در سطح ملی و استانی از طریق همین ستاد ها در حال پیگیری است .

در ادامه این گردهمایی تخصصی،  اساتید و دانشجویان حاضر به طرح سئوالات خود در خصوص برنامه های باز آفرینی پرداختند و مدیران و مسئولین حاضر به سئوالات مطرح شده پاسخ دادند. که این گفتگوی علمی مورد استقبال حاضرین قرارگرفت .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان یزد

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان یزد

    اداره کل راه و شهرسازی استان یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات