دسترسی به اطلاعات سامانه رهگیری همگانی می‌شود

دسترسی به اطلاعات سامانه رهگیری همگانی می‌شود

http://www.bananews.ir/وزیر راه‌وشهرسازی در معارفه رییس جدید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از برنامه‌ریزی برای ایجاد چهار پژوهشکده در این مرکز خبر داد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس آخوندی اعلام کرد: پژوهشکده حمل و نقل باید دوباره احیا شود، این پژوهشکده یکی از بهترین مراکز آموزشی در کشور بود که متاسفانه در فرآیند ادغام از بین رفت.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از مراکز تحقیقاتی توقع یک مرکز تجملاتی نداریم، گفت: عمده فعالیت تحقیقاتی و برنامه‌ریزی باید از طریق این مرکز سازماندهی شود و در ذهن من چهار بخش عمده برای این مرکز در نظر گرفته شده است. بخش فنی که عمدتا باید در حوزه راه و ساختمان فعالیت کند، بخش معماری و شهرسازی که باید برنامه‌ریزی‌های کالبدی و معماری را تهیه کند، بخش اقتصاد حمل و نقل و اقتصاد مسکن از دیگر مواردی است که باید در این مرکز پیگیری شود.
وی با اشاره به ایجاد مرکز اطلاعات ساختمان و مسکن اظهار کرد: از اواسط دهه ۸۰ کد رهگیری در بخش مسکن مطرح شد و تمامی اطلاعات معاملات مسکن در این سامانه به ثبت می‌رسد، اما عموم مردم به این اطلاعات دسترسی ندارند، بنابراین یکی دیگر از فعالیت‌های این مرکز باید ایجاد دسترسی آزاد به اطلاعات مسکن برای عموم مردم است.
آخوندی با تاکید بر اینکه این مرکز باید اطلاعات را یکجا و به صورت متمرکز داشته باشد، اظهار کرد: پژوهش به همراه آموزش یکی دیگر از ضروریات مراکز تحقیقاتی است، به طوری که این مرکز می‌تواند دوره‌های مشترک را با دانشجویان برگزار کند یا در حوزه‌های ارشد و دکترا به صورت محدود دانشجو پذیرش کند.

    نظرات