دولت سعی کرد صدای کارگران شنیده شود

دولت سعی کرد صدای کارگران شنیده شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ما خود را در قبال کارگران و بازنشستگان مسئول می دانیم، گفت: در این دولت سعی کرده‌ایم، صدای کارگر شنیده شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛علی ربیعی در مراسم هفته کارگر که با حضور رئیس‌جمهوری صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: ما خود را در قبال حفظ تولید، ارتقای کیفیت زندگی کارگران، بازنشستگی با کرامت و ایجاد اشتغال مسئول می‌دانیم. با همین نگاه در دولت یازدهم و دوازدهم تمام سعی خود را کردیم که صدای کارگر شنیده شود.

وی در ادامه افزود: در هیچ دوره‌ای کارگران اجازه راهپیمایی نداشتند، اما در این دولت این اجازه را یافتند.

ربیعی با اشاره به تلاشهای دولت برای بهبود زندگی کارگران و بازنشستگان خاطرنشان کرد: هنوز در این مسیر باید اقدامات زیادی انجام دهیم. ما باید امنیت شغلی کارگران را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه هفته کارگر برای ما فرصتی است که مهمترین مسائل کارگری و سیاست‌های خود را در این زمینه مرور کنیم، اظهار کرد: هفته کارگر فرصتی است تا بار دیگر با آرمانهای انقلاب، نظام و دولت پیمان ببندیم تا برای تحقق این آرمان‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنیم. در اول انقلاب کارخانه‌ها در معرض هجوم گروه‌هایی قرار گرفت تا انقلاب به مشکل بخورد اما کارگران پای انقلاب ایستادند و در جریان تروریسم کور، کارگران ترور شدند. در زمان جنگ تحمیلی کارگران به جبهه‌ها رفتند و از انقلاب و کشور دفاع کردند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: کارگران نیروهای همیشه انقلابی، عدالتخواه و تحول‌خواه کشورند که از بالا و پایین رفتن ارز سود نمی‌برند بلکه یک دولت تولید محور می‌خواهند. ربیعی ادامه داد: متاسفانه در سالهای اخیر جمعیت جویای کار که باید به کار گرفته می‌شد، وارد بازار کار شد و فشار جمعیتی بر دوش دولت قرار گرفت. فشار به آب و خاک در سالهای قبل اکنون به کشاورزان فشار آورده است؛ سالهاست که قدرت خرید بازنشستگان کم شده است و سالها رکود موجب ریزش نیروهای واحدهای تولیدی شده است که دولت تدبیر و امید باید برای حل این مشکلات چاره اندیشی کند. وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای منزل مستمری‌بگیران پیش‌بینی کرده‌ایم، اظهار کرد: یکی از مشکلات بخش کارگری، کارگران غیررسمی هستند. تلاش ما برای رسمی کردن این کارگران است. بیمه اجتماعی کارگران را نیز در دولت دنبال می کنیم. در دولت یازدهم و دوازدهم ۵۵ درصد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی افزایش داشته است. در سال گذشته ۸۰۰ هزار شغل ایجاد شده است که ۶۰ درصد آنها را زنان به دست آورده‌اند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: ما برنامه‌های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی را دنبال کرده و برای بیمه روستاییان و عشایر نیز اقدام کرده‌ایم و در این زمینه یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر را بیمه کرده‌ایم. بازنشستگی روستاییان نیز در این دولت شروع شده است. سازمان تامین اجتماعی نیز به یک سازمان پویا تبدیل شده است به گونه‌ای در چهار سال گذشته بیش از ۵۰ سال گذشته آن بیمارستان ساخته‌ایم، ما خروج از بنگاهداری را هم در دستور  کار داریم. ربیعی همچنین با بیان اینکه امروز کارگران افراد صاحب فکر و اندیشه هستند اظهار کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی هیچ چاره‌ای جز  افزایش مهارت کارگران را نداریم. ما طرح‌های کارآموزی، کارورزی و آموزش کارگران را دنبال کرده‌ایم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: ما برای بهبود زندگی کارگران و بازنشستگان موفقیت‌هایی داشته‌ایم اما هنوز در این زمینه کارهای بیشتری داریم. یکی از برنامه‌های ما تامین شغلی کارگران است. وی در پایان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم کار ایرانی رشد کند، باید به بازار جهانی متصل شویم. برجام مسیر درستی برای رسیدن به این هدف بوده است، کارگران حامی دولت هستند و دولت هم این اطمینان را می‌دهد که  حامی کارگران است.
  ایسنا

نظرات