شرکت‌های صادر‌کننده خدمات فنی- مهندسی با هوشمندی هدایت شوند

شرکت‌های صادر‌کننده خدمات فنی- مهندسی با هوشمندی هدایت شوند

www.BanaNews.irنایب رئیس هیات مدیره‌ی انجمن صادر‌کنندگان خدمات فنی - مهندسی ایران با تاکید بر اینکه دولت باید با هوشمندی شرکت‌های صادر‌کننده خدمات فنی - مهندسی را برای ماندگاری در کشور‌ها هدایت کند، افزود: متاسفانه ما در نقاطی که روابط سیاسی خوبی داریم، استفاده اقتصادی خوبی از آنها نمی‌کنیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir) مهندس فرامرز مفتخر امروز در نشستی مطبوعاتی، گفت: با توجه به ۱۵ میلیارد دلار پتانسیل مهندسی کشور، هدف‌گذاری ما برای سال ۹۰ و سال‌های بعد رسیدن به این عدد است که البته تنها راه رسیدن به این هدف وارد‌شدن در سرمایه‌گذاری‌ها است.

وی توان فاینانس بانکهای ایرانی را ۲٫۵ میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: دراین زمینه درخواست کرده‌ایم که ۱۰ یا ۱۵ میلیارد دلار در اختیار انجمن قرار دهند تا بتوان از آن در توسعه‌ی خدمات فنی - مهندسی استفاده کرد.

همچنین در این نشست مهندس علیرضا کدخدایی ـ عضو هیات مدیره‌ی انجمن صادر‌کنندگان خدمات فنی - مهندسی نیز با بیان اینکه بحران جهانی، رشد ساخت و سازها در دنیا با محدودیت مواجه می‌کند، ادامه داد: نوع ساخت و سازها در دنیا به‌خصوص در پروژه‌های زیربنایی با گذشته تعیین کرده است و در واقع اکنون بیشتر پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

وی حجم وام بانک جهانی برای ساخت و سازها در دنیا را ۱۴ میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: در سال ۲۰۱۰ این رقم به ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است، بنابراین نمی‌توان گفت که دولت بودجه‌ی ساخت و سازها را بدهد و هر کشوری که بتواند خود را به منابع مالی مجهز کند، موفق‌تر خواهد بود.

او تاکید کرد: برای رشد صادرات خدمات فنی - مهندسی باید خود را به این نوع منابع تجهیز کنیم.

کدخدایی گفت: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که بتوانیم سرمایه‌گذاری در کشور‌های خارجی انجام دهیم.

 

 

    نظرات