اپلیکیشن «ساختمان‌یار» تحولی در ارتباط فعالان صنعت ساختمان و عمران کشور

اپلیکیشن «ساختمان‌یار» تحولی در ارتباط فعالان صنعت ساختمان و عمران کشور

ارتباطات گسترده و پیوند فعالان حوزه ساختمان و صنعت عمران کشور می‌تواند سرعت پیشرفت و گردش اطلاعات را به عنوان مولفه‌ای تعیین‌کننده در این عرصه بالا ببرد. این مهم با پیشرفت تکنولوژی می‌تواند در بستر الکترونیک گسترش یابد. سامانه اپلیکیشن «ساختمان‌یار» از پیشگامان تحول در کسب و کار عمرانی ایران است.
بازار پررونق اما کم ارتباطات صنعت ساختمان سازی
کیفیت، سرعت و هزینه، 3 متغییر عمده و مهم در صنعت ساختمان هستند که بالا رفتن اولی و کاهش دو مولفه بعدی می‌تواند به رشد این صنعت کمک شایانی کند. بازار ساخت و ساز در ایران دهه‌هاست که پررونق است اما عملا ارتباطات یکپارچه‌ی اثرگذار میان نهادهای فعال آن برقرار نبود.
در سال‌های گذشته دستاوردهای علمی و دانش بهره‌گیری از مصالح جدید با کندی بین مجریان پروژه‎‌های ساختمانی رد و بدال می‌شد.
از سویی دیگر ارتباط کمی بین کسبه، طراحان پروژه، نیروهای فنی ماهر و سرمایه‌گذاران وجود داشت و عدم شفافیت قیمت مصالح و خدمات، موجب آشفتگی در این بازار بود.
همچنین انتخاب مصالح باکیفیت، بیشتر بر اساس آزمون و خطا صورت می‌گرفت و بسیاری از نیروهای کار متخصص و توانمند با اتمام پروژه در بازار پرهیاهو گم می‌شدند و مهارت‌شان دیده نمی‌شد.
ظهور «ساختمان‌یار» با قابلیت امکان مقایسه قیمت مصالح و کیفیت آن
در چنین شرایطی نسخه اولیه «ساختمان‌یار» در سال 97 توسط شرکت «آجر پی» به بازار عرضه شد. اپلیکیشنی که با توجه به وضعیت توصیف شده، سعی کرد پنجره‌ای تازه در این بازار گسترده با ارتباطات سنتی بگشاید.
«ساختمان‌یار» در ابتدا پیشه محور بود. به شکلی که افراد بعد از ثبت نام، قیمت مصالح قابل فروش خود یا خدمات ارائه شده‌ راه درج می‌کردند و شیوه معامله بیان می‌شد. در نهایتا هم دو طرف می‌توانستند میزان رضایتمندی و تجربه خود را از همکاری ثبت کنند تا برای دیگران هم قابل بهره برداری باشد.
به این ترتیب امکان مقایسه قیمت و کیفیت مصالح و خدمات به وجود آمد.
نسخه جدید «ساختمان‌یار» کامل‌تر و کارآمدتر
بعد از انتشار نسخه اول، بازخوردهای خوب و متعددی دریافت شد. «آجرپی» متوجه شد هنوز موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند در این اپلیکیشن گنجانده شود و نیازهای بیشتری در این عرصه وجود دارد.
مثلا اخبار صنعت ساختمان یا بخشنامه‌ها و قوانین مصوب جدید در این حوزه که همه باید از آن مطلع باشند و معرفی روش‌های جدید ساختمان سازی در دنیا که توضیح و شرح آن برای پیشرفت دانش ساخت و ساز ایران لازم است.
لذا در نسخه دوم که آبانماه در دسترس قرار گرفته است، بخش‌های جدیدی به سامانه‌ی «ساختمان‌یار» افزوده شد؛
- در این نسخه مهمترین اخبار مرتبط با بازار عمران گردآوری می‌شود.
- بخش‌های درخواست کالا و مصالح، فهرست قیمت‌ها و معرفی کاربران و حتی آگهی پروژه‌های در حال انجام نیز در این اپلیکیشن قابل مشاهده است.
- بخش جالب دیگری که در ورژن جدید این اپلیکیشن وجود دارد، قسمتی است که نیروهای آماده به کار یا جویای‌کار می‌توانند فرصت‌های شغلی مرتبط با مهارت خود را در آگهی‌ها بیابند.
پوشش سراسری و کاربری آسان
از مزایای مهم اپلیکیشن «ساختمان‌یار» کاربری ساده آن است که امکان می‌دهد همه افراد با اندکی آشنایی با گوشی‌های هوشمند بتواند از آن استفاده کند.
«ساختمان‌یار» در سراسر ایران قابل استفاده است و تولیدکنندگان مصالح و مواد اولیه و لوازم و ابزار ساختمانی از نقاط مختلف ایران در این سامانه به مجریان پروژه‌ها خدمات ارائه می‌کنند.
امکان جستجوی نزدیک‌ترین فروشنده‌ مصالح و یا نیروی کار ماهر در سراسر ایران و امکان مکالمه با ارائه دهندگان کالا و خدمات هم از مزایای نسخه‌ی جدید «ساختمان‌یار» است.
ضمن آنکه به تازگی امکان برگزاری کنفرانس آنلاین و گفت و گوی همزمان کاربران در حوزه های تخصصی هم ارائه شده است. اتاق گفت‌و‌گوی ساختمان یار مجالی برای بحث‌های تخصصی اهالی صنعت ساختمان است.
دریافت اپلیکیشن
این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندروید از طریق کافه بازار و برای گوشی‌های آی.او.اس از طریق سیب اپ قابل دسترسی و دانلود است.
همچنین می‌توان با مراجعه به وب سایت رسمی ساختمان یار از طریق لینک https://sakhtemunyar.com آن را به طور مستقیم دانلود کرد.

    نظرات