صدای خواسته های کارفرمایان و کارگران خوزستانی در گوش معاون وزیر کار

در این نشست انتقاداتی از سوی برخی از حاضرین در این نشست نسبت به عملکرد مرکز تحقیقات و تعلیمات اداره کل کار خوزستان در زمینه گواهی های ایمنی مطرح شد که با واکنش معاون روابط کار وزارت کار روبه رو شد و در همین خصوص گفت: من از هر کس که موجب کوچکترین فسادی شود نمیگذرم و طی جلسه ای چگونگی صدور گواهی های ایمنی را بررسی خواهم کرد.

به گزارش روابط عمومی -  صبح ۱۰ تیر ماه نشستی با حضور حاتم شاکرمی معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی، علی ساری نماینده اهواز در مجلس، سیدنور محمدپور رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان و نمایندگان انجمن های صنفی کارفرمایی و کارگری استان خوزستان در سالن اجتماعات اداره تعاون استان خوزستان برگزار شد.

در این نشست معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مشکل های کارگران و کارفرمایان را به یکدیگر مرتبط دانست گفت: همه باید به عنوان کسانی که در این حوزه مسئولیت داریم به دنبال راه حل هایی باشیم تا مشکل ها را به حداقل برسانیم و رونق تولید را به عنوان منافع ملی جزو اهداف خود قرار دهیم.

وی بر ضرورت اصلاح ساختاری تشکل های کارگری و کارفرمایی با هماهنگی شرکای اجتماعی تاکید کرد و گفت: هرگونه اصلاحیه در سطح دستور العمل ها در اختیار شورای عالی کار است و ما آمادگی ارایه اصلاح قوانین را داریم.

در ادامه این نشست رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان ضمن انتقاد از عملکرد دولت نسبت به کارفرمایان، گفت: بارها گفته ایم بسیاری از قوانین موجود دست و پای کارفرمایان به خصوص کارفرمایان خوزستان را بسته است و متاسفانه نه مجلس و نه دولت حاضر به گام برداشتن برای اصلاح این قوانین نیست.

محمد هادی قنوات افزود: با وجود این که کارفرمایان در انتخابات با دولت همراه بودند اما دولت در کنار کارفرمایان و بخش خصوصی نبود و این انتقاد شدیدا به دولت وارد است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه قانون مشاغل سخت و زیان آور و شیوه اجرای سرسختانه قوانین در استان خوزستان، گفت: در حالی که جامعه با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کند این قانون ضربه بزرگی هم به جامعه کار و هم کارفرمایان می زند به همین دلیل تقاضای ما بازنگری در این قانون است.

هادی قنوات همچنین بیان کرد: بخش خصوصی در استان خوزستان مظلوم واقع شده است چرا که هر بخشنامه ای که به نفع بخش خصوصی باشد در استان خوزستان اجرا نمی شود.

گفتنی است در این نشست انتقاداتی از سوی برخی از حاضرین در این نشست نسبت به عملکرد مرکز تحقیقات و تعلیمات اداره کل کار خوزستان در زمینه گواهی های ایمنی مطرح شد که با واکنش معاون روابط کار وزارت کار روبه رو شد و در همین خصوص گفت: من از هر کس که موجب کوچکترین فسادی شود نمیگذرم و طی جلسه ای چگونگی صدور گواهی های ایمنی را بررسی خواهم کرد.

لینک اصل خبر در سایت انجمن شرکت های عمرانی خوزستان

    منبع خبر

    انجمن شرکت های عمرانی خوزستان

    انجمن شرکت های عمرانی خوزستان یک انجمن می باشد

      نظرات