تکیه به اعتبارات دولتی تکمیل پروژه های عمرانی را ۲۵ سال به تعویق می اندازد

تکیه به اعتبارات دولتی تکمیل پروژه های عمرانی را ۲۵ سال به تعویق می اندازد

تکیه به اعتبارات دولتی تکمیل پروژه های عمرانی را ۲۵ سال به تعویق می اندازد

به گزارش روابط عمومی انجمن پیمانکاران عمرانی آذربایجان شرقی به نقل از سازه پرس، قلی الله قلی زاده با اشاره به وضعیت پروژه های عمرانی در سال ۹۷، گفت: تکیه صرف به اعتبارات دولتی روند تکمیل پروژه های عمرانی در سال ۹۷ را به بیش از ۲۵ سال پس از این می کشاند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طولانی شدن روند تکمیل پروژه های عمرانی به اتمام عمر مفید پروژه و مستهلک شدن آن می انجامد، افزود: بهترین راهی که برای تکمیل پروژه های عمرانی در سال جاری پیش بینی شده استفاده از توان بخش خصوصی است.

دولت با واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی بار مالی خود را کاهش دهد

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت باید با واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی بار مضاعف بر دوش خود را کاهش دهد، تصریح کرد: خوشبختانه دولت به فواید این نوع واگذاری پی برده و به طور حتم در سال جاری شاهد سرعت بخشیدن به آن خواهیم بود.

الله قلی زاده با بیان اینکه نخستین گام برای واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی اعمال توجیه اقتصادی در آن ها است، گفت: باید انگیزه ای برای حضور بخش خصوصی در این نوع پروژه ها در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی به نفع کشور، اقتصاد و همچنین سرمایه گذاران است، تصریح کرد: واگذاری این نوع پروژه ها به بخش خصوصی از سال ۹۶ مرسوم شد اما در سال گذشته توفیقاتی در این زمینه حاصل نشد.

منطقی ترین راهکار رونق اقتصادی کمک گرفتن از منابع بخش خصوصی است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه منطقی ترین راهکار رونق اقتصادی، حل مشکل و معضلات خواب سرمایه ها در پروژه های عمرانی کمک گرفتن از منابع مردمی و بخش خصوصی است، افزود: در حال حاضر در نتیجه کمبود منابع بسیاری از پروژه ها که چندین دهه از ساخت آن ها می گذرد متحمل هزینه به کشور شده اند.

وی ادامه داد: با به مرحله بهره برداری نرسیدن پروژه های عمرانی سرمایه گذاری های انجام شده هدر رفته و در نتیجه هیچ بازگشتی از سرمایه گذاری های انجام شده به کشور بازنگشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دولت در خصوص واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی تمایل دارد، گفت: متاسفانه توجیه نبودن بخش خصوصی و آغاز به کار این تئوری در خصوص واگذاری ها علت طولانی شدن این روند شده است.

دولت به تضمین اصل و سود سرمایه بخش خصوصی اقدام کند

الله قلی زاده، لازمه حضور بخش خصوصی در پروژه های عمرانی کشور را توجیه این بخش از سوی دولت و تضمین بازگشت اصل سرمایه و سود آن خواند و تصریح کرد: بخش خصوصی و حتی سرمایه گذار خارجی باید از بازگشت از اصل و سود سرمایه خود توسط دولت اطمینان حاصل کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با پیش بینی های صورت گرفته سال جاری روند تکمیل پروژه های عمرانی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت انجمن پیمانکاران عمرانی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    انجمن پیمانکاران عمرانی استان آذربایجان شرقی

    انجمن پیمانکاران عمرانی استان آذربایجان شرقی یک انجمن می باشد

      نظرات