تاکید مجمع نمایندگان مازندران بر استفاده از نیروهای بومی در اجرای پروژه های استان

تاکید مجمع نمایندگان مازندران بر استفاده از نیروهای بومی در اجرای پروژه های استان

شمال نیوز: مجمع نمایندگان مازندران جمعه شب در جلسه کارگروه اشتغال استان مازندران که با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری مازندران برگزار شد با تاکید بر توسعه فناوری اطلاعات در کشور اعلام داشتند: نیروهای بومی در اجرای پروژه ها و طرح های کسب الکترونیک مازندران بکارگیری شوند.

به گزارش شمال نیوز، محمد دامادی اظهار داشت: دانشی که در حوزه فناوری اطلاعات در مازندران ایجاد می‌شود باید عاید مردم استان شود.

وی افزود: استفاده از توان نیروهای بومی برای ایجاد طرح‌های فناوری اطلاعات و توسعه کسب و کار در مازندران استفاده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه شهر ساری به سمت هوشمند شدن پیش می‌رود، تصریح کرد: باید توسعه متوازن در مازندران از طریق فناوری اطلاعات محقق شود.

دامادی با بیان اینکه با ورود مسافران به مازندران بسیاری از خدمات از مردم استان نقض می‌شود، افزود: مازندران نقطه اوج ریاست جمهوری ایران در دولت تدبیر و مید شده است و باید توجه بیشتری از سوی مسئولان ملی به مازندران شود.

وی با اعلام اینکه نگاه ویژه تری باید به مازندران شود، گفت: شاخص‌های مازندران در حوزه بودجه ای در شان استان نیست و همه شهدای استان عزیز هستند.

قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: به شرکت‌های فن‎آور که برای توسعه آی‎تی در استان حضور پیدا کردند خوش آمد می‎گویم ولی انتظار داریم که حضور آنها سبب ایجاد اشتغال و توسعه در استان شود.

وی تصریح کرد: دغدغه مردم استان از ورود شرکت‎های حوزه آی‌تی ایجاد اشتغال پایدار است و باید این شرکت‌ها اعتبار و امکانات کافی به استان وارد کنند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اظهارات برخی از مسووولان ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره داشتن رتبه دوم مازندران در حوزه آی‎تی و فناوری اطلاعات گفت: پیشرفت‌های مازندران در زیرساخت‌های مخابرات مربوط به گذشته بود.

وی اضافه کرد: انتظار است که پس از حضور شرکت‌های بزرگ فن‌آور در استان ۴ هزار متخصص فعال وارد این حوزه شوند، از طرفی نرم‌افزاری تهیه شود تا در این نرم‌افزار اقدامات این شرکت‌ها به صورت هفتگی پایش شود، تفاهم‎نامه‌ها ضمانت‌نامه اجرایی داشته باشد.

لاشکی در ادامه با اعلام اینکه اعتبار مناسب برای تکمیل زیرساخت‌های استان فراهم نشد، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان است که در مجلس نهم برای گرفتن مصوبه چه تلاش‌های انجام شد و ایشان اعلام کنند که چه مقدار از رقمی که تصویب شد در اختیار استان قرار گرفته است.


ولی الله نانواکناری ، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امروز مازندران استان مهاجرفرست است و سرچشمه تولید برنج در کشور بوده است، اظهار داشت: امروز کشاورزان ما در فصل کشت، تشنه آب هستند.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب برای مردم مازندران یکی از مشکلات اساسی است، افزود: دولت برای تامین مشکلات زیرساختی استان اقدام کند.

سید علی ادیانی راد ، عضو مجمع نمایندگان مازندران نیز با اشاره به اینکه نهادهای دولتی در حوزه ایجاد اشتغال مطلوب کارنامه خوبی ندارند، گفت: آمارهای ایجاد اشتغال در استان از سوی نهادهای مورد نظر غیراصولی است.

وی با بیان اینکه احکام ایجاد اشتغال در برنامه ششم باید به رویت نمایندگان برسد، افزود: امیدواریم این نواقص رفع شود.

عبدالله رضییان ، نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه ظرفیت‌های اشتغال در حوزه آی سی تی باید ارتقا یابد، گفت: بخش اعظمی از تولید علم حوزه فناوری در مرکز کشور است.

وی بیان کرد: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم نسبت به گسترش مراکز کسب و کار الکترونیک در مازندران گام برداریم.

لینک اصل خبر در سایت انجمن شرکت های ساختمانی و تاسسیاتی استان مازندارن

    منبع خبر

    انجمن شرکت های ساختمانی و تاسسیاتی استان مازندارن

    انجمن شرکت های ساختمانی و تاسسیاتی استان مازندارن یک انجمن می باشد

      نظرات