معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد


اصلاح قراردادهای عمرانی متناسب با نرخ ارز و تورم


عصراقتصاد: افزایش نرخ ارز و نوسانات این بازار و بدنبال آن شیب صعودی ناگهانی در نرخ تورم همه بازارها و بخش ها را تحت تاثیر قرار داده و از سویی دیگر واردات و صادرات را نیز با پیچیدگی هایی همراه کرده است.

واگذاری طرح های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی ، نوسازی ناوگان حمل و نقل و بافت فرسوده از جمله طرح های کلیدی دولت برای سال ۹۷ بود که آثار اقتصادی فراوانی از جمله، کاهش هزینه های دولت، کاهش بدهی ها و اشتغالزایی در سطح گسترده را بدنبال خواهد داشت. برای تکمیل و پیشرفت طرح های عمرانی، در لایحه بودجه ۹۸ نیز تمهیداتی در قالب بسته های حمایتی از پیمانکاران در نظر گرفته شده است.

حمید پور محمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در گفت و گو با عصر اقتصاد در تشریح جزئیات این بسته ها اعلام کرد:  برخی از قراردادهای مربوط به طرح های عمرانی نیازمند واردات کالا و مواد اولیه ای است که تحت تاثیر نرخ ارز و نرخ تورم تغییرات محسوسی در هزینه ها ایجاد می شوشد.

پورمحمدی ادامه داد: نظام فنی سازمان برنامه و بودجه ، میزان مابه التفاوت نرخ ارز را محاسبه کرده و مقرر شد در بخش هایی که مربوط به نرخ ارز است، سطح ارزش پیمان ها را افزایش دهد.

این مقام مسئول در سازمان برنامه خاطر نشان کرد:  از سوی دیگر برخی قراردادها با نرخ ارز مرتبط نیستند اما باید مواد اولیه و کالایی را وارد کنند که نرخ تورم آن در سال آینده نسبت به سال گذشته افزایش تفاوت فاحش دارد.

وی افزود: طی بخشنامه سازمان برنامه به کارفرماها اجازه داده می شود که به همین اندازه ارزش قراردادها را افزایش دهند که برای اجرای این بخشنامه باید این مساله در لایحه بودجه لحاظ می کردیم تا دولت بتواند نسبت به بازپرداخت آن اقدام کند.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در خصوص طرح نوسازی بافت فرسوده گفت: با اینکه امضای این طرح در روز پایانی کار آقای دکتر آخوندی صورت گرفته و اجرای آن آغاز شده است اما مرحله اصلی در اجرا از یک ماه پیش آغاز شده و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
لینک اصل خبر در سایت انجمن شرکت های ساختمانی و تاسسیاتی استان قزوین

    منبع خبر

    انجمن شرکت های ساختمانی و تاسسیاتی استان قزوین

    انجمن شرکت های ساختمانی و تاسسیاتی استان قزوین یک انجمن می باشد

      نظرات