معرفی کتاب



کتاب «آب و رشد سبز، فراتر از تئوری برای آینده پایدار» ترجمه و تالیف مهندس عیسی بزرگ‌زاده از سوی جامعه مهندسان مشاور ایران به زیور چاپ آراسته‌شده است.

نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب، آورده است: «نحوه‌ استفاده‌ ما از منابع خدادادی کشورمان گواه عدم توجه کافی به امر مسئولانه‌ دوراندیشی و آینده‌نگری‌ است. می‌توان گفت بیشتر در گیرودار «اکنون» بوده‌ایم و به فرجام آیندگان نیندیشیده‌ایم. منابع طبیعی را بی‌پایان و سفره‌ای گسترده پنداشته‌ایم که می‌توان تا همیشه از آن‌ بهره‌برداری کرد. سیطره‌ چنین نگاهی، مصرف بی‌رویه از این منابع را به دنبال داشته که نتیجه‌ آن پیدایش طرح‌هایی مانند طوبی، فدک و باغ ویلاها و تکثیر فزاینده‌ فرآورده‌های زراعی و باغی بوده است.

همچنین رواج روش‌های عوام‌پسندانه در میان برخی، گاه به برداشت‌های نادرست دامن زده و سبب پافشاری بر برخی سیاست‌های نادرست نظیر اشتغال‌زایی در حوزه‌ی کشاورزی - آن‌هم در کشوری خشک و نیمه‌خشک - شده است ناکامی در ارتقای کشاورزیِ معیشتی به صنعتی، ناتوانی در ساماندهی خرده‌مالکان از طریقِ تعاونی‌ها، پرداخت بیش از اندازه‌ی یارانه به نهاده‌هایی چون آب و برق به‌جای تولیدات زراعی و باغی، عدم گزینش الگوی کشت متناسب با شرایط منطقه‌ای و کشوری و عدم توسعه‌ی صنایع پیشین و پسین در بخش کشاورزی، نمونه‌هایی از تصمیم‌سازی‌های نادرست در گذشته‌اند....»


به‌منظور خرید این کتاب که قیمت آن با توجه به هزینه‌های انجام‌شده ۰۰۰ر۲۵۰ ریال تعیین‌شده، با شماره ۲۲۴۰۶۲۶۰ (داخلی ۱۱۲ خانم دارابی) تماس حاصل فرمایید.





لینک اصل خبر در سایت جامعه مهندسان مشاور ایران

    منبع خبر

    جامعه مهندسان مشاور ایران

    جامعه مهندسان مشاور ایران یک انجمن می باشد

      نظرات