حضورمهندس علی طوماری رئیس سازمان در برنامه «سحرلر» شبکه سهند #

مهندس علی طوماری رئیس سازمان استان به مناسبت «روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» با حضور در برنامه «سحرلر» شبکه سهند استان آذربایجان شرقی در مورد «اهمیت ساخت و ساز و ایجاد ایمنی در برابر زلزله» توضیحاتی را ارائه نمود.

وی ضمن اشاره به اختصاص روزهایی از سال به موضوعات مربوط به زلزله  اظهارداشت: همانطوری که اطلاع دارید پنجم دیماه مصادف است با سالروز زلزله بم که به «روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی»نامگذاری شده و جا دارد این روز را به جامعه مهندسی کشور و هم میهنان عزیزمان در سراسر کشور تسلیت عرض نمایم.

وی در ادامه افزود: نامگذاری روزهایی از سال  و اختصاص آن به بررسی اهمیت ساخت و ساز و مشکلاتی که احتمالا در زمان وقوع زلزله پیش می آید، می تواند تلنگری باشد برای اذهان عمومی مردم و مسئولین و مقامات عالی رتبه کشور و نیز کسانی که به صورت تخصصی با مقوله زلزله در ارتباط نیستند.

مهندس طوماری ادامه داد: زلزله یک اتفاق است. چون فاصله زمانی بین زلزله ها ی بزرگ طولانی است فلذا در طی این دوره این موضوع که زلزله چیست و چه عواقبی ممکن است داشته باشد به ورطه فراموشی سپرده می شود. مهندس طوماری افزود: چنین نامگذاری هایی کمک می کند تا جامعه با مشکلات و خطرات زلزله هرچه بیشتر آشنا شده و درکنار آن اجرای برنامه های متفاوت درجهت ترویج و ارتقای آگاهی عمومی مردم گامهای مثبتی خواهد بود.

علی طوماری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اظهارداشت: کشور عزیزمان ایران و البته شهر تبریز در یک منطقه با خطر لرزه خیزی بالا با گسل های متنوع واقع شده و البته گسل شمال تبریز نیز یکی از خطرناک ترین گسلهای کشور و منطقه می باشد.

وی ادامه داد: این گسل از این منظر خطرناک می باشد که ترکیب جمعیتی با تراکم بالا در این منطقه ساکن هستند و متاسفانه درصد بالایی از بافت فرسوده شهرتبریز نیز در حاشیه این گسل واقع شده است. رعایت ضوابط و مقررات ملی در این مناطق دارای اهمیت بالایی است. بنابراین ضرورت دارد که به این مقوله بسیار بیشتر ازاین پرداخته شود. آحاد مختلف مردم مقامات و مسئولین عالی رتبه کشور، کارشناسان و متخصصین امر، فرد به فرد هم میهنان عزیزمان بایستی در این زمینه دست به دست هم بدهند و کمک نمایند .

وی افزود: یک ارگان و یا یک نهاد به تنهایی نمی تواند در راستای حل این مشکل قدم بردارد ولازم است همگی دست به دست هم بدهیم که خوشبختانه در این مورد همکاری های خوبی بین ارگانها و نهادهای مربوطه وجود دارد و تمامی ارگانها از جمله راه و شهرسازی، مراکز تحقیقاتی و برخی نهادهای دیگر دست به دست هم داده و کارهای خوبی انجام داده اند.

ادامه مصاحبه را می توانید در لینک زیر از دقیقه ۲۲ به بعد مشاهده فرمایید:

http://www.telewebion.com/episode/1949241


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی یک انجمن در شهر تبریز می باشد

      نظرات