انتقاد دادستان مرکز استان گلستان از ماده صد قانون شهرداری ها

انتقاد دادستان مرکز استان گلستان از ماده صد قانون شهرداری ها


سمینار پیشگیری از تخلفات در حوزه مهندسی با رویکرد استاندارد سازی صنعت ساختمان  به دعوت  انجمن سازندگان مسکن و ساختمان استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان در دانشگاه گلستان برگزار شد.
به گزار ش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان سید رضا سید حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این همایش با اشاره به اینکه حقوق شهری یکی از سرشاخه های حقوق عمومی محسوب می شود گفت: قوانینی که در حقوق عمومی مطرح می شود آمرانه است  و قوانین آمرانه حقوق شهری در ساخت و ساز نظارت و اجرا است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از روند طی شده دراجرای ماده صد قانون شهرداری ها خاطرنشان کرد؛ این نقد به قانون هم وارد است اگر ساختمانی با تخلف ساخته شده چگونه با یک‌کمیسیون و پرداخت مبلغی آن تخلف را قانونی می کنند. باید ساختمان ها تحت نظارت مهندسان و به طور اصولی ساخته شود نه اینکه راه ماده صد و پرداخت جریمه برای قانونی کردن تخلف میسر شود.
سید حسینی همچنین با بیان اینکه در جلسات شورای تامین استان موضوع تخلفات در ساختمان ها مورد بررسی قرار گرفته است افزود: مسئولان شهرداری ها در آن جلسات اشاره کرده اند نیروی کافی برای بررسی تخلفات ساختمانی بخصوص مواردی که مورد گزارش مهندسان واقع می شود را ندارند، به همین دلیل در حال تقویت یگان حفاظت شهرداری ها  هستند.
وی در ادامه سخنان‌ خود بر استفاده درست از مصالح استاندارد در ساخت و ساز اشاره و تاکید کرد قبل از شروع کار از استاندارد بودن مصالح مطمئن شوید.
سید حسینی با اشاره به نقش مجری ذیصلاح در ساخت‌ و ساز گفت اگر تاکید شده که مجری ذیصلاح کار ساخت‌ و ساز را انجام دهد دلیلش این است که با صلاحیت حرفه ای که دارند قوانین و مقررات به خوبی رعایت می شود.


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات