همایش ورود به حرفه مهندسی برگزار گردید.

همایش ورود به حرفه مهندسی برگزار گردید.

همایش ورود به حرفه مهندسی با حضور پذیرفته شدگان آزمون های ۹۵ ، ۹۶ و ۹۷ در محل سالن اجتماعات اداره کل پست برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی ، مهندس رمضانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان در این همایش گفت : نقش مهندسی در کیفیت زندگی امروزی از حیث فرهنگی ، اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست و حقوق نسل آینده بسیار مشخص و ثابت شده و حائز اهمیت است و به همان نسبت مسئولیت برای مهندسان در قانون خیلی سنگین است.

وی اظهار داشت : رفتار ، اجرا، طراحی درست مهندسان می تواند برای نسل آینده ذخیره ای باشد و اگر درست کار نشود برای نسل آینده هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهندسی نگاه اقتصادی به مهندسی است ، افزود : اگر اطلاعات مهندسان از حیث انطباق با محیط زیست ، رعایت حقوق شهروندی، نما و منظر شهری ، مصالح نوین و حقوق شهرداری به روز باشد در مسیر خدمات به مردم نقش خود را به درستی ایفا کرده است و همچنین رعایت اخلاق حرفه ای نیز در دل همه این مصادیق قرار دارد.

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی خاطرنشان کرد : هر مهندس باید در حیطه حرفه و تخصص خودش فعالیت و اظهار نظر کند و مهندسان باید ارزش کار یکدیگر را حفظ کنند.

مهندس رمضانی تصریح کرد : ظرفیت اشتغال هر مهندس مشخص است که شامل تعداد کار همزمان و متراژ است و مهندسان نباید کاری که با مسئولیت آنها در تعارض است را بپذیرند و اگر این ضوابط رعایت نشود در واقع عدم رعایت اخلاق حرفه ای است.

مسئول کمیته آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی نیز در ادامه همایش به اهمیت آموزش مهندسان اشاره کرد و گفت : اهمیت آموزش بر هیچ کس پوشیده نیست اما باید آموزش اثرگذار باشد.

مهندس جلیل شریعتی اظهار داشت : مهندسی که در دوره های آموزشی متعدد شرکت می کند باید به همان نسبت در رفتارش تغییر ایجاد شود و اگر ایجاد نشود آموزش اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه امروزه ثروت و منبع اقتصادی در دنیا نیروی انسانی است ، افزود: اگر نیروی انسانی کارآمد نداشته باشیم جز هدردادن انرژی و ثروت هیچ کار دیگری از ما بر نمی آید.

وی یادآور شد : مهندسان کارآمد می توانند محور توسعه در استان باشند و بدون آموزش تحقق این امر امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد : آموزش مهندسان باید بستری را فراهم کند تا سازمان نظام مهندسی به اهدافش برسد.

مهندس شریعتی اولین عامل ناکارآمدی آموزش را ، عدم احساس نیاز به آموزش در فرد عنوان کرد و گفت : تا زمانی که فرد نیاز به آموزش نکند با بهترین اساتید نیز درصد اثربخشی که انتظار داریم به دست نمی آید و فرد باید همیشه احساس نیاز به آموزش کند.

گفتنی است در خاتمه همایش، واحدهای سازمان نظام مهندسی استان و انواع تخلفات در حوزه ساخت و ساز و بازخوانی تعدادی پرونده ارجاع شده به شورای انتظامی، توسط مهندس رمضان زاده رئیس شورای انتظامی استان، به مهندسان معرفی گردید.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی یک انجمن در شهر بجنورد می باشد

    نظرات