رئیس شورای شهر زاهدان: سازمان باید در تحولات شهری حرف اول را بزند.

رئیس شورای شهر زاهدان: سازمان باید در تحولات شهری حرف اول را بزند.


در ابتدای جلسه دکتر نرماشیری توضیحاتی پیرامون عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان ایراد نمود و بیان داشت: وجود اعضای با سابقه سازمان نظام مهندسی ساختمان در شورای شهر زاهدان نقطه قوتی است و می تواند فصل مشترک همکاری های میان شورا و سازمان در خصوص مسائل شهری باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان، رییس سازمان از آمادگی این نهاد برای مشارکت با شورای شهر جهت بهبود و توسعه وضعیت شهری خبر داد.
در ادامه دکتر اژدری مقدم نایب رییس سازمان گفت: از آن جایی که صدای جامعه مهندسی از شورای شهر شنیده می شود شاهد این هستیم که چهره شهر قابل قبول تر شده است. با وجود تمام مشکلات موجود در شهر،  نظام مهندسی ساختمان می تواند در بحث های پژوهشی و میدانی یاری گر شورای شهر باشد.
مهندس شهنوازی رییس شورای شهر نیز با اشاره به وجود پتانسیل مناسب مهندسی استان، گفت: نسبت به گذشته شرایط ساخت و ساز در شهر بهبود پیدا کرده است. سازمان باید در تحولات شهری حرف اول را بزند.
وی ادامه داد: در شورای شهر به این نتیجه رسیدیم که فرهنگ سازی باید اولویت شورا باشد. مهندس شهنوازی در خصوص یکسان سازی نماها، مشکلات مردم در حوزه ساخت و ساز، ایمنی کارگاه های ساختمانی و چالش های میان ناظران و مالکان نقطه نظرات خود را بیان نمود و گفت: با وجود اینکه آزمایشات در طی مراحل ساختمان انجام می شود اما امید است در خصوص موارد مهم مقاومت سازه ای مانند بتن، فولاد و جوش جدیت بیشتری صورت گیرد.
دکتر موسوی عضو هیات مدیره سازمان نیز به تلاش های سازمان برای انجام آزمایش های مقاومت سازه اشاره کرد و گفت: در سازمان دو کمیته ژئوتکنیک و ایمنی کارگاهی (HSE) برای نظارت بر ایمنی کارگاه ها و آزمایشات ساختمانی تشکیل شده است و قصد داریم لزوم انجام این آزمایشات را در بین کارفرمایان فرهنگ سازی کنیم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات