مدیرکل راه و شهرسازی کرمان خبر داد: موافقت وزیر راه و شهرسازی با احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی در سیرجان

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان خبر داد: موافقت وزیر راه و شهرسازی با احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی در سیرجان


مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به افتتاح ۵۸۴ واحد مسکونی مشارکتی در شهرستان سیرجان گفت: وزیر راه و شهرسازی با احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی موافقت کرده است.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی،محمد مهدی بلوردی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی به سیرجان و بهره‌برداری از ۵۸۴ واحد مسکونی احداثی گفت: این پروژه از اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در دولت دوازدهم آغاز شده و احداث ۲۵۰۰ واحد مسکونی را هدف‌گذاری کرده است که از این تعداد ۵۸۴ واحد در شهریورماه ۱۳۹۷ تحویل مردم شد.
وی ادامه داد: این واحدها به صورت اجاره‌داری ۹۹ ساله در اختیار مردم قرار گرفته و با مشارکت اعضا و تسهیلات بانک مسکن ساخته شده است. مابقی پروژه تا سقف ۲۵۰۰ واحد نیز به صورت میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بلوردی با اشاره به تقاضای موجود برای احداث واحدهای مسکونی بیشتر در شهرستان سیرجان گفت: تقریبا حدود ۷۵۰۰ نفر متقاضی برای ادامه این پروژه وجود دارد. جناب آقای وزیر موافقت کردند که با واگذاری زمین رایگان به تعاونی‌ها، تا سقف ۱۰ هزار واحد به شکل اجاره‌داری ۹۹ ساله احداث شود. به این منظور افراد واجد شرایط توسط تعاونی‌ها ثبت نام شوند و واحدها با آورده اعضا و تسهیلات بانکی واحدها ساخته شده و به مردم واگذار می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات