وزیر راه و شهرسازی: آیین‌نامه کنترل شهرسازی تدوین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی: آیین‌نامه کنترل شهرسازی تدوین می‌شود.


وزیر راه و شهرسازی: آیین‌نامه کنترل شهرسازی تدوین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بیست و یکمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بر انتخاب شایسته بانوان و جوانان در مسئولیت‌های مهم همچون معاونت معماری و شهرسازی تاکید کرد و گفت: با همت و تلاش معاونت معماری و شهرسازی، آیین‌نامه‌ای تصویب می‌کنیم تا کنترل شهرسازی همچون کنترل ساختمان جایگاه قانونی ویژه‌ای پیدا کند و شهرسازی نظم و انضباط بهتری یابد.
سیاستگذار ارشد حوزه شهرسازی ضمن اظهار تاسف از اینکه به طرح های جامع مصوب کمترین توجه شده است، در بیان دلایل این کم‌توجهی گفت: بخشی از کم‌توجهی به طرح‌های جامع مصوب به دلیل عدم شناخت واقعی از فرهنگ و زندگی مردم بوده است. بخشی از مشکلات نیز به واسطه شهرداری به دلیل فروش تراکم رقم خورده است که باید این آفت ها را برطرف کنیم.
اسلامی تصریح کرد: باید در شورای عالی شهرسازی و معماری راه‌حل‌های اجرایی و واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم، زیرا کشور بیش از این طاقت تخلف را ندارد و باید شهرفروشی و مشکلات عدم توجه به واقعیات زندگی و فرهنگ مردم مهار شوند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه از استانداران درخواست کرد تا وظایف خود را به کارگروه‌های استانی در تهیه طرح های شهرهای کوچک تفویض نکنند و گفت: بنده زمانی که در استان مازندران مسئولیت استانداری را برعهده داشتم تمامی تفویض اختیاراتی که شورای برنامه ریزی استان به کارگروه‌های استانی کرده بود لغو کردم، زیرا معتقدم شورای استان، شورای سلطنتی نیست بلکه شورا باید تمامی جوانب را بسنجد و موضوعات گوناگون را مورد بررسی قرار دهد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات