کسب رتبه برتر استان قزوین در حوزه اجرای مقررات ملی ساختمان

کسب رتبه برتر استان قزوین در حوزه اجرای مقررات ملی ساختمان


کسب رتبه برتر استان قزوین در حوزه اجرای مقررات ملی ساختمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین  در نشست خبری که  مشترک  با اداره کل راه و شهرسازی و با رویکرد رعایت مقررات ملی وکیفی سازی ساختمان برگزار شد، اظهار کرد:از ۱۰هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی قزوین حدود ۴هزار و ۵۰۰ مهندس دارای صلاحیت حرفه ای هستند که با وجود این  ظرفیت  اعلام امادگی داریم تا بتوانیم تفکر و تخصص مهندسان را در تمامی حوزه ها جاری کنیم.
مجابی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر صددرصد ساختمانهای استان زیر نظر نظام مهندسی نیست و این منجر شده در ساختمانهایی که مهندسین حضور ندارند حوادث ناگواری را شاهد باشیم البته در این راستا دفتر استاندارد را با هدف   استفاده از مصالح و تاسیسات استاندارد در سازمان راه اندازی کرده ایم.
وی تصریح کرد: مجموعه نظام مهندسی ساختمان  تنها مجری در رعایت مقررات ملی ساختمان است در این زمینه در حوزه مسکن مهر توانست نقش خود را خوب ایفا کند در چندین سال متوالی نیز در همین زمینه رتبه برتر کشور را کسب کرد.
مدیر کل راه و شهرسازی قزوین نیز در این کنفرانس خبری با تاکید بر رعایت مقررات ملی ساختمان یادآورشد: متاسفانه  به علت رعایت نشدن این قانون در ساخت و سازها براساس آمارهای موجود ۵۰۰ وات انرژی برق در هر متر مربع هدر می رود که این میزان در کشورهای اروپایی ۲۰۰ وات است و آن ها برای کاهش این هدر رفت تا میزان ۵۰ وات، در حال برنامه ریزی هستند؛از سوی دیگر سالیانه در منازل  ۵۲ درصد در مصرف سوخت هدر رفت داریم به همین منظور از  سال آینده بحث صرفه جویی در مصرف انرژی ساختمان ها با جدیت در دستور کار قرار می گیرد.
حق لطفی در ادامه با اشاره به کسب هفت عنوان برتری این استان در حوزه مقررات ملی ساختمان  بیان کرد:  اجرای چنین مقرراتی تنها برای حمایت از مردم است تا بهره برداران ساختمان ها بتوانند با امنیت داشتن در محل های مسکونی خود، استفاده بهینه نیز از آن ببرند.
وی خاطر نشان کرد:  برحسب وظیفه ذاتی این اداره کل، پنج درصد از ساخت و سازهای صورت گرفته در سطح استان باید مورد بازدید کارشناسان حوزه قرار گیرد که این میزان در استان قزوین ۱۰ درصد و در مرکز استان نیز که ۶۰ تا ۷۰ درصد مجموعه ساخت و سازها در آن صورت می گیرد به ۳۰ درصد می رسد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات