کاهش تخلفات ساخت و ساز در سال ۹۸ نوید بخش آینده درخشان استان یزد

کاهش تخلفات ساخت و ساز در سال ۹۸ نوید بخش آینده درخشان استان یزد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در نشست با مهندس فرهمندمعاون شهرسازی و مدیران مناطق شهرداری یزد، ابراز امیدواری کرد: با توجه به تعامل سازنده نهاد های مرتبط در حوزه ساخت و ساز همچنین تلاش در مطالعه و بررسی تخلفات ساختمانی استان یزد شاهد کاهش تخلفات ساخت و ساز در سال ۹۸ باشیم.

به گزارش روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان استان یزد،دکتر مهدی سالاری اظهار کرد:فرآیند مدیریت شهری و مسائل ساخت و ساز بین چند سازمان تقسیم شده است که اگر هرسازمانی وظیفه محور عمل کند سازمان دیگر آسیب می بیند اما در این مدت فضای خوبی ایجاد شده است.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته در خصوص اجرایی شدن مصوبات تک نقشه ای شدن ساختمانها در سال ۹۸گفت:موضوع دو نقشه ای بودن ساختار سازمان نظام مهندسی را بهم زده است اگر تلاش کنیم به تک نقشه ای بودن ساختمانها، تخلفات کاهش می یابد.

در این نشست مقرر شد علاوه بر تایید صلاحیت شهرسازان لیستی از معماران واجد صلاحیت نظام مهندسی به شهرداری ارائه گردد تا با توجه به نیازشهرداری افراد واجد الشرایط در اختیار شهرداری قرار گیرند.

همچنین مقرر شد از ابتدای سال ۹۸ با درخواست مالک مبنی بر ضوابط با حفظ حسن همجواری و حفظ ساختار کلی طرح تفضیلی پس از بازدید کمیته دو نفره تایید و به کمیسیون ماده ۵ ارسال گردد که این کار در جهت تفویض اختیاراتی از کمیسیون ماده ۵ پس از حصول اعتماد این کمیسیون به شهرداری  صورت خواهد پذیرفت.

از مصوبات دیگر این جلسه ابقا شدن نقشه های چون ساخت و شناسنامه فنی و ملکی بود که یکی از الزامات پایان کار جهت کلیه املاک دارای پروانه و فاقد پروانه می باشد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات