بررسی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با رویکرد بازآفرینی شهری

بررسی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با رویکرد بازآفرینی شهری


بررسی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با رویکرد بازآفرینی شهری

احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با رویکرد بازآفرینی شهری با حضور معاونان مسکن و ساختمان، معماری و شهرسازی و همچنین مدیرعامل بازآفرینی شهری در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی دو ساله ۹۸ و ۹۹ با حضور مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان، فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی، سیدمحمد پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و دیگر نمایندگان این سه معاونت در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
در این جلسه، مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان اعلام کرد: نیازمند وفاق و رسیدن به ادبیات مشترک در سیاست بازآفرینی شهری هستیم.
حسینی در عین حال خاطرنشان کرد: افرادی که به عنوان مهندسان مشاور در بافت فرسوده ورود می کنند و به شرکت بازآفرینی شهری کمک ارایه می دهند باید در جزئیات به پلاک ورود کنند. زیرا در نقشه های کلان یک به دو هزار نمی توان برای بافت فرسوده تصمیم گیری کرد و کاری را انجام داد. بهتر است مشاوران در کنار توسعه گران با راهنمایی و همکاری مجموعه شرکت بازآفرینی شهری در جزئیات بلوک‌های فرسوده، پلاک به پلاک ارزیابی داشته باشند و برای هر بلوک راهکار و راه حل مناسب خود آن بلوک را ارایه دهند.
در این نشست، همچنین سیدمحمد پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز به ارایه توضیحاتی پرداخت و گفت: تخصیص نیافتن یارانه دولتی بافت فرسوده، مشکل تامین زمین، حجم قابل توجه مالکان بافت‌های فرسوده که سند ندارند تا از تسهیلات بانکی استفاده کنند و توجیه اقتصادی نداشتن نوسازی واحدهای مسکونی در برخی از مناطق کم برخوردار بخشی از مشکلاتی است که وجود دارد و باید برای آنها راهکاری داشته باشیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات