سومین همایش مهندسین ناظر گاز برگزار شد

سومین همایش مهندسین ناظر گاز برگزار شد

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد دررشته مکانیک با اشاره به برگزاری همایش ناظرین گازاظهار کرد:از ابتدای هیئت مدیره هشتم مقرر شد این برنامه به صورت فصلی جهت بیان نظرات و دیدگاهای ناظرین  گاز برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد،مهندس علی اصغر زحمت کش درسومین همایش مهندسین ناظر گاز گفت:برگزاری این همایش ها از اینرو حائز اهمیت می باشد که نظارت گاز با دقت و خدمات بهتر با کمترین اختلاف نظرانجام شود.

وی با اشاره به اینکه ناطرین و مجریان، مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان را گذرانده و از آن زمان تاکنون هیچ گونه بازنگری یا باز آموزی انجام نشده است اظهار کرد:در سال ۹۸ برنامه داریم هم ناظرین و هم مجریان دوره های بازآموزی کوتاه مدت بگذرانند و اگر ابهام یا سوالی دارند دراین همایشها یادآوری شود تا خدمات بهتری به مردم ارائه نمایند.

دکتراعرابی  مدرس دوره های  مبحث ۱۷در خصوص مشکلات مجریان و ناظرین گاز گفت:مشکلات متعددی ازجمله عدم هماهنگی بین مهندسین سازه وتاسیسات مجریان و تاسیسات مکانیکی ومجریان ساختمان است که این عدم هماهنگی مشکلاتی را برای ناظرین گاز ایجاد می کند به طوری که مهندسین ناظر گاز در مقابل یک ساختمان اجرا شده قرار می گیرند و عملا تغیر در آن ساختمانها امکان پذیر نیست.

وی  با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق حرفه ای توسط  ناظرین گازافزود:لوله کشی گاز در داخل ساختمان یکی ازمنابع خطرآفرین در داخل ساختمان می باشد وضرورت اخلاق حرفه ای برای مهندسین ناظرلازم هست درتمامی مراحل اجرا از شروع کار تا مرحله تایید باید نظارت بر مسائل دودکش ها و کلاهک ها داشته باشند.

دکتر اعرابی افزود:توزیع عادلانه پرونده،اصلاح فرم قرارداد ناظرین،اصلاح فرمت بازرسی،اصلاح ساختار بیمه ای مهندسین ناظر از خروجی این همایشها بوده است.

دری مشاورامور مالیاتی سازمان نیزدر این همایش فرصت ارائه اظهار نامه مالیاتی سال قبل و کسانی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می نمایند را حداکثر تا پایان خردادماه اعلام کرد.

وی گفت:دوره توجیهی امور مالیاتی به صورت حضوری و مجازی برای مجریان و ناظرین گاز برگزارمی شود تا مجریان و ناظرین گاز مباحث ، دستورالعمل ها ونحوه تکمیل واظهار نامه های مالیاتی را فراگیرند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات