رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد:  ما به نتیجه انتخابات دوره جدید شورای مرکزی، امید زیادی بسته ایم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد: ما به نتیجه انتخابات دوره جدید شورای مرکزی، امید زیادی بسته ایم

"آن چیزی که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان،به عنوان نقش و رسالت شورا معرفی شده بسیار کلیدی و مهم است ودر این دوره هشت ماهه که از عمر هیئت مدیره جدید می‌گذرد، ما دغدغه‌های زیادی را در استان داشتیم و در جلسات مشترک با شورای مرکزی به اطلاع آنها و رئیس شورا رسانده، یا به صورت مکتوب منتقل کرده ایم ولی به ندرت تا به حال حداقل مسائلی که ما منتقل کرده ایم، مورد رسیدگی قرار گرفته و پاسخ مشخص دریافت شده است".

بالاخره معلوم کنید که اجرا کنیم یا نکنیم؟
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد،  به نقل از سایت صما، دکتر سالاری ،رئیس این سازمان،با اعلام این مطلب گفت:
سازمان های استان ها ظرفیت تخصصی بالایی دارند ؛ لیکن به علت عدم تعاملات صحیح بین وزارت راه و شهرسازی و شورای مرکزی در دو سال گذشته ، سازمان استانها آسیب زیادی دیدند و هنوز هم به علت ابلاغ تبصره ۲ ماده ۲۴ که خیلی از فرآیندها و ساختارهای سازمان نظام مهندسی ساختمان را به هم ریخته، در مواردی بلاتکلیف هستیم ، به گونه ای که برخی موارد را اگر در استان اجرا کنیم، از دید گاه اداره کل بازرسی استان تخلف کرده ایم و توبیخ خواهیم شد و در همان زمان از طرف معاونت امور عمرانی استانداری تذکر داده شده که چرا همان مورد اجرا نشده است. اینها حداقل هایی است که شورای مرکزی باید خیلی سریع وارد عمل شود و برای استان‌ها مسئله را حل کند.

نظر مجمع عمومی رکن مهم اداره سازمان های استانی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به برگزاری نشست اخیر شورای مرکزی و کمیسیون روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان در شیراز و در حضور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: در هر دوی این جلسات این جانب مسئله را عنوان کردم و نظر بنده آن است که چون سازمان یک نهاد غیر دولتی و مردم نهاد است، ما خیلی از مسائل را باید از مجمع مجوز بگیریم و بر مبنای مجوز مجمع که برآمده از مجمومه اعضای استانی است و بودجه ما را تصویب می‌کند، عمل کنیم. حال جای سوال است که چرا وزارت راه و شهرسازی و حتی شورای مرکزی در مسائل اجرایی خاص استان ها بصورت یکنواخت و بدون در در نظر گرفتن ویژگی های استانی، شرایط فرهنگی، اجتماعی ،اقتصادی استان و بلوغ سازمانی و انسانی منطقه به صورت یکنواخت ،ورود می‌کند و شیوه نامه می دهد؟
سالاری با انتقاد از نحوه تشکیل گروه های تخصصی در استانها گفت: یکی از مصادیق موضوع آن است که در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، دو مورد از گروه‌های تخصصی به حد نصاب رسیده و بر اساس شیوه نامه اسامی منتخبین را برای تایید صلاحیت به شورای مرکزی فرستاده و بقیه که به حد نصاب نرسیده به صورت کمیسیونی تشکیل شده و در حال فعالیت هستند ولی شروع به کار دو گروه تخصصی به دلیل عدم تشکیل کمیسیون ذیربط در شورای مرکزی بیش از ۶ ماه معطل مانده است .

اداره کردن سازمان های استانی بر اساس الزامات شورای مرکزی بسیار سخت است
دکتر سالاری ابراز عقیده کرد که شورای مرکزی به شدت از رسالت واقعی خود فاصله گرفته و نقش محوری خود را عمل نمی‌کند. وی ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید با انتخابات تازه، وضع بهتری به وجود آید .از دیدگاه سالاری، قانون گذار نظر صریح خود را در مورد ارتباط سازمان استان، وزارتخانه و سایر بخش ها ی دولتی و غیر آن داده است واداره کردن سازمانهای استانها بر اساس برخی از شیوه نامه‌ها یا الزامات مورد نظر شورای مرکزی سخت است .
سالاری که خود سال‌ها یی را در حوزه‌های فنی و اجرایی چند استان به عنوان مسئول در رده های ملی و استانی سپری کرده و نظام فنی و اجرایی را بخوبی می شناسد، در این مصاحبه گفت: از دید من شورای مرکزی در دوره فعلی نقش و رسالت راهبری و ستادی و هماهنگی بین استانی را به درستی انجام نداده و انتظارات نظام مهندسی ساختمان استانها را برآورده نساخته است. به همین دلیل ما در انتظار برگزاری انتخابات دوره جدید شورای مرکزی هستیم و به نتیجه انتخابات دوره جدید این شورا امید زیادی بسته ایم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات