ضرورت تغییر درتفکرات و فرآیندهای سازمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به رویکرد دولت در واگذاری بخش زیادی از اختیارات خود به بخش خصوصی گفت: حضور موثر سازمان نظام مهندسی در پازل قدرت و تصمیم گیری درسال های آینده و بازار رقابتی با توجه به فرصت پیش رو در گرو تغییر رفتار، تفکر و فرایندهای سازمان می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان میبد،  دکتر مهدی سالاری در بیانات خود در جمع اعضای این شهرستان، با تاکید براینکه امروزه صنعت ساختمان به عنوان صنعتی بسیار بزرگ، دارای ابعاد مختلف است افزود: یکی از عوامل موثر در این صنعت، سازمان نظام مهندسی است و دگرگونی های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فرصت خوبی است تا این سازمان جایگاه و نقش خودش را درتصمیم گیری های استان و صنعت ساختمان پیدا کند.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی  ساختمان بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور است خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد حدود۷ هزار عضو دارد و با احتساب خانواده های اعضا، نظام مهندسی استان بالغ بر ۳۰هزار نفر را تحت پوشش دارد که می تواند با استفاده از این پتانسیل، در جامعه تا ثیرگذار باشد.

دکترسالاری قوانین نظام مهندسی را قوانین محکم و حرفه ای  و نقش مهندسین را در اجرای این قوانین حائز اهمیت خواند و گفت: لازم است با همگرایی در سازمان نظام مهندسی نقش خود را در تحولات اقتصادی و اجتماعی درصنعت ساختمان و تصمیم گیری های استان ایفا کنیم.

وی همکاری و تعامل شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی را در پازل ساخت و ساز مکمل نظام مهندسی عنوان کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی برای پاسخ به این سوال که "ساختار و فرایند موجود در سازمان نظام مهندسی چقدر توانسته انتظارات مردم را فراهم کند، چند درصد مردم از خدمات نظام مهندسی رضایت دارند و چقدر توانسته است اعتماد اعضا را جلب کند؟" به همکاری این ارگانها نیاز دارد .

دکتر سالاری با بیان اینکه امروز انتظار مردم نسبت به گذشته متفاوت است و انتظار دارند خدمات را مطلوب و در کمترین زمان دریافت کنند افزود: مردم انتظار دارند اگر مهندسی را برای طراحی،نظارت و اجرای ساختمان خود به کارگرفته اند ساختمانشان به لحاظ مصرف انرژی و سایر شاخص های یک ساختمان استاندارد با ساختمان هایی که غیرمجاز ساخته می شوند متفاوت باشد .

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، ساخت و ساز را یکی از نیازهای اساسی و درعین حال گران برای مردم درجامعه عنوان کرد و افزود: امروز مثل گذشته ساخت و سازها با عمر میانگین ۳۰سال به لحاظ افزایش قیمت مصالح  به صرفه نیست و برای ساخت و سازهای نوین باید عمری بالای ۸۰ تا ۱۰۰ سال را تعریف کرد و این یعنی به کارگیری مهندسین درطراحی ، نظارت واجرای حرفه ای، که این امر مسئولیت مهندسین را روزافزون کرده و در نتیجه باید نگاهمان را به ساخت و ساز عوض کنیم.

وی با تاکید بر حفظ شرایط موجود و عمل حرفه ای در ساخت و ساز گفت: سازمان نظام مهندسی باید حرفه ای و یادگیرنده و دارای ساختار انعطاف پذیر باشد و تعاملات خود را با مردم و مسئولین بالا ببرد و مدیرانی که درنظام مهندسی دارای مسئولیت هستند باید افراد باسواد، حرفه ای، با تجربه و فرایند محور باشند چرا که وظیفه محور بودن در سازمان جواب نمی دهد.

دکتر سالاری قابلیت سازی اعضاء، شفاف سازی، تغییر فرایند، آموزش و مهارت افزایی را از اولویت های هیئت مدیره دوره هشتم عنوان کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با هوشمندسازی و برون سپاری خدمات ازجمله خدمات گاز، تفکیک، ارت و شناسنامه فنی ملکی به یک سازمان هوشمند و چابک تبدیل خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات