جلسه هم اندیشی ریاست مسکن و شهرسازی شهرستان مهریز و  نظام مهندسی ساختمان مهریز

جلسه هم اندیشی ریاست مسکن و شهرسازی شهرستان مهریز و نظام مهندسی ساختمان مهریز

این جلسه که  با حضور مهندس خواجه رضائی رئیس اداره نظام مهندسی، دکتر باقری کارشناس بررسی طرح های  مسکن و مهندس امجد رئیس اداره نظارت اداره کل راه و شهر سازی استان، در محل  دفتر رئیس اداره راه و شهرسازی مهریز برگزار گردید، پیرامون موضوعات فرهنگ سازی و ایجاد راه حلهایی جهت افزایش تعداد پروانه های ساختمانی و عواملی که باعث خلاف سازی می شود بحث و تبادل نظر شد .

حاضران در جلسه یکی از عوامل خلاف سازی ها را عدم اطلاع کافی مردم از قوانین دانسته و برای حل این موضوع فرهنگسازی و برگزاری کلاس های آموزشی توسط دفتر نمایندگی نظام مهندسی را پیشنهاد نمودند. همچنین عامل اصلی قوانین موجود در طرح های جامع و تفصیلی از قبیل متراژ حدنصاب ساخت و ساز، شش دانگ بودن زمین، درصدهای تراکم ساخت، حدنصاب تعداد طبقات و ... دانسته شد که به گفته  حاضرین برخی از این موارد در طرح تفصیلی جدید که به زودی ابلاغ خواهد شد برطرف گردیده است.

همچنین در مورد بافت تاریخی که در طرح تفضیلی جدیدنگرانیهایی برای مردم ایجاد نموده است نیز توضیحاتی بیان گردید. در پایان جلسه رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان در مورد دعوت از مدیران دفتر نمایندگی نظام مهندسی مهریز در شورای اداری شهرستان جهت اعلام نظرات جامعه مهندسی در موضوعات شهری نیز اعلام امیدواری نمود که با مساعدت فرماندار محترم شهرستان  این موضوع در دستور کار قرارگیرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات