نظام مهندسی خواستار توقف آیین نامه کنترل ساختمان شد

نظام مهندسی خواستار توقف آیین نامه کنترل ساختمان شد

سازمان نظام مهندسی قصد دارد با ارسال نامه‌ای از رییس جمهور درخواست کند تصویب آیین نامه کنترل ساختمان به بعد از تصویب اصلاحیه قانون نظام مهندسی موکول شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irتصویب آیین نامه کنترل ساختمان در کمیسیون امور زیربنایی دولت، چالش‌هایی را بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ایجاد کرده و حالا این سازمان خواستار توقف موقت آیین نامه شده است.

کمیسیون امور زیربنایی دولت سرانجام پس از حدود سه سال از نسخه جدید آیین نامه کنترل ساختمان که به گفته‌ی معاون وزیر راه و شهرسازی حاصل کار کارشناسی و مشورت با فعالان این حوزه بوده است رونمایی کرد. اما سازمان نظام مهندسی می‌گوید قانون جدید مغایرت قانونی دارد و بدون لحاظ موارد اصلاحی تصویب شده است. تا جایی که رجبی رییس این سازمان بنا داشت در روز سه‌شنبه نشستی را با اصحاب رسانه برگزار کند که بنا به توافقاتی با وزارت راه و شهرسازی برای اصلاحاتی در آیین‌نامه، نشست خود را لغو کرد.

در این خصوص هم‌چنین بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان نظام مهندسی، روز گذشته جلسه فوق العاده شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در محل این سازمان برگزار و پس از بحث و بررسی در خصوص ابعاد مختلف آیین نامه کنترل ساختمان، مقرر شد طی نامه ای که به امضای هیات مدیره شورای مرکزی و روسای سازمان های نظام مهندسی می رسد، از رییس‌جمهور درخواست شود که بحث تصویب آیین نامه کنترل ساختمان تا تعیین تکلیف طرح اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مجلس شورای اسلامی متوقف شود.

ایسنا

نظرات