در یزد ۴۸ محله، هدف طرح بازآفرینی شهری شناخته شدند

در یزد ۴۸ محله، هدف طرح بازآفرینی شهری شناخته شدند

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، از اسفندماه سال گذشته موضوع بازآفرینی شهری به عنوان یکی از سیاست های کلان دولت مطرح شده و یزد از بهترین استان هایی است که می تواند بر مبنای تعریف واقعی از بازآفرینی شهری در این زمینه به فعالیت بپردازد.

مهندس صادقیان با اشاره به تاکید رئیس‌جمهوری بر محله سازی و احداث مسکن امید در دل مناطق مربوط به این طرح ادامه داد: از ۹۰ محله شهرستان یزد، طبق آئین‌نامه و بخش‌نامه‌های موردنظر ۴۸ محله می‌توانند هدف بازآفرینی شهری قرار گیرند.

صادقیان افزود: در یزد محله‌های فرسوده و غیر ایمن نیز وجود دارد که در زمان وقوع حادثه، امدادرسانی و مدیریت مشکلات آن‌ها به‌آسانی امکان‌پذیر نمی‌باشد و بر این اساس ساماندهی و ایمن سازی این مناطق در اولویت قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به نقل از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، در گام اول ۵ محله حسن آباد، اسکان، شاه ابوالقاسم، قاسم آباد و پشت باغ، مناطق هدف بازآفرینی شهری در یزد هستند که برای موفقیت در این زمینه به شناخت کامل از محلات و برآورد نیازهای آن ها و ایجاد گفتمان مشترک در بین دستگاه های متولی بازآفرینی دارای اهمیت فراوان است.

وی یادآور شد: علاوه بر مناطق شهری، توانمندسازی و شناخت ابعاد مختلف در مناطق روستایی نیز دارای اهمیت است و هدف ورود به این مناطق در قالب دفاتر تسهیل‌گری بررسی و تعیین برنامه بر اساس طرح بازآفرینی و اجرای موثر پروژه های مختلف است که بهره گیری از طرح تفضیلی نیز در این زمینه موثر می‌باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به حفظ گونه های ارزشمند تاریخی در فرآیند بازآفرینی، افزود: با مشارکت دستگاه های متولی به ویژه شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی فرآیند ایجاد دفاتر تسهیل‌گر با محوریت شرکت عمران و مسکن سازان و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری آغاز و علاوه بر ساماندهی پروژه های سال جاری هدف گذاری دقیق و ساختاری مناسب برای فرصت های پیش رو تدوین می شود.

صادقیان خاطرنشان کرد: ظرفیت های مردمی برای مشارکت در برنامه های شهری از پشتوانه های ارزشمند موفقیت در این موضوع است و ضرورت دارد توانمندی های استان در مسیر بازآفرینی شهری هدفمند شوند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات