گزارش جلسه دیدار اعضای هیات مدیره با معاون عمرانی استانداری اصفهان

گزارش جلسه دیدار اعضای هیات مدیره با معاون عمرانی استانداری اصفهان

گزارش جلسه دیدار اعضای هیات مدیره سازمان با معاون عمرانی استانداری اصفهان

مورخ ۲۰ آبان ۹۷ هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با حضور در استانداری اصفهان با  مهندس مقدس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان دیدار نمودند .

در آغاز این جلسه که اعضای هیات مدیره سازمان و مهندس رئیسی مدیر کل دفتر فنی استانداری نیز حضور داشتند، مهندس عسکری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با تشکر از مهندس مقدس زاده جهت برگزاری این جلسه در اولین روزهای کاری هیات مدیره دوره هشتم، به معرفی افراد هیات مدیره پرداختند و افزود :

به دلیل مراجعات زیاد مردمی یکی از اولین استانهایی بودیم که بعد از انتخابات ارکان سازمان را تشکیل دادیم و بلافاصله اعضای هیات رئیسه، خزانه دار و نماینده هیات مدیره در کمیسیون معاملات انتخاب شدند و سازمان به جد کار خود را آغاز نمود و با توجه به سابقه قبلی، ۱۲سال عضو هیات مدیره دوره های قبل و حدود ۸ سال ریاست سازمان،  دوستان لطف کردند وبنده را برای انجام وظیفه در پست ریاست انتخاب کردند. الحمدالله هیات مدیره همدل و یکدستی تشکیل شده که فکر و ذکرشان انجام امور و پیشبرد اهداف سازمان است.

مهندس عسکری سازمان آمادگی داشته تا در پروژه های عمرانی، بازدیدهای شورای فنی، کمیسیونها و کارگروهها حضور داشته و نظرات فنی خود را ارایه نماید. امیدواریم  این توان ۳۲ هزار نفر مهندس که عضو سازمان هستند را در جهت آبادی و آبادانی استان به کار بگیریم و انشالله بتوانیم خدمتی برای مردم استان و کشور انجام دهیم.

در ادامه جلسه مهندس مقدس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ضمن خوش آمدگویی به اعضای هیات مدیره سازمان و تشکر از حضور آنان در این جلسه بیان داشت : همکاری قابل قبولی بین نظام مهندسی، اداره کل راه شهرسازی ، اداره اطلاعات و استانداری برقرار شد که ماحصل این همکاری برگزاری شایسته انتخابات هشتمین دوره هیات مدیره سازمان بود و اکنون در خدمت شما مهندسان گرامی هستیم. هدف از برگزاری این جلسه آشنایی بیشتر با هیات مدیره جدید و تبادل  نقطه نظرات جهت همکاری، هماهنگی و ارتباط بیشتر فی مابین برای ارتقاء مسئولیت ها در استانداری و نظام مهندسی می باشد.

ایشان با ذکر این نکته که من خود عضو نظام مهندسی ساختمان تهران ،کارشناس دادگستری و عضو جامعه انبوه سازان استان تهران هستم گفت : من از جنس نظام مهندسی می باشم و از نزدیک با توانایی ها و مشکلات سازمان آشنا هستم، سازمان نظام مهندسی یک سازمان حرفه ای ، صنفی و یک تشکل سازمان یافته است که در حوزه مهندسی در استان یک مرجع رسمی به حساب می آید. سازمانها و مدیریتهای اجرایی در کشور ما یک وقت هایی دچار عمل زدگی می شوند یعنی اینقدر معطوف به محدودیتهای درون سازمانی هستند که نگاهشان به ظرفیتهای بیرونی نیست در حال حاضر دستگاههای اجرایی ما چقدر با دانشگاهها ارتباط دارند؟ چقدر از ظرفیتهای علمی و پتانسیلهای دانشگاهی ما استفاده می شود ؟ در حالی که در دنیا اینگونه نیست و بسیاری از طرح های اجرایی کشورها حتی بخش های خصوصی و بخش های حاکمیت، پروژه های زیربنایی شان را در قالب پروژه های دانشگاهی واگذار می کنند.متاسفانه در کشور ما بین دستگاههای اجرایی و مجموعه های فنی تخصصی گسست وجود دارد.خواهش من این است که سازمان ظرفیتها و پتانسیلهای خود را به دستگاههای اجرایی معرفی نماید و دفتر فنی استانداری نیز باید بتواند نقش یک هماهنگ کننده را داشته باشد.

وی افزود : یکی از پدیده هایی که در هر سازمانی انرژی آن مجموعه را مستهلک میکند درگیر شدن با حواشی است ، حاشیه ها ما را سنگین می کند و از هدف و مسئولیت اصلی ما باز می دارد. از یک جامعه مهندسی توقع دیگری است، چون افرادی هستند که ذهن مهندسی و اقتصادی دارند. من خواهش میکنم به شدت از درگیر شدن با حاشیه ها پرهیز شود . خواهش می کنم هیات مدیره با وسواس و تعهد حاشیه های سازمان را پالایش کند . در غیر اینصورت اولین آسیب به خود هیات مدیره و سپس به جامعه مهندسی وارد می شود و حیثیت این مجموعه را در معرض آسیب قرار میدهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی علاوه بر اینکه یک پتانسیل بزرگ فنی و علمی  است، یک پتانسیل بزرگ فکری هم هست، افزود : انتظار می رود سازمان نظام مهندسی ساختمان به ایده های نو و خلاقیت های جدید فکر کند . از شما میخواهم حتما در جلسات شورای فنی جدی تر و پر رنگ تر حضور پیدا نمایید ولی نه به عنوان فقط مستمع بلکه آنجا نظر کارشناسی ارایه دهید و تلاش کنید سازمان دچار روزمرگی نشود. امیدوارم زمانی که  دوره این هیات رئیسه تمام شد، شاهد کارهای برجسته و ماندگار از ایشان باشیم .

مهندس مقدس زاده سپس به روش های انتخاب ناظر پرداخت و گفت : در مورد انتخاب ناظر، چه ناظر را سازمان انتخاب کند چه سازنده در هر دو روش محاسن و معایبی دارد ،یعنی هر دو روش کامل نیست و اشکالاتی دارد .در حال حاضر که قانون می خواهد اجرایی شود در مورد اینکه چگونه این اشکالات برطرف شود راه حل ارایه کنید و این پیشنهادات را به ما و وزیر محترم راه و شهرسازی مهندس اسلامی منعکس نمایید. توصیه من به هیات مدیره جدید نظام مهندسی و اعضای محترم آن، این است که برای رفع مشکلات باید وضعیت فعلی را آسیب شناسی کنید و راه حل هایی برای برون رفت از آن پیشنهاد دهید. ارتباط بین دانشگاه ها و سازمان را بررسی کنید و ببینید فواید آن چه می تواند باشد. مسائل فنی حوزه ساختمان وشهرسازی را تحلیل نمایید،طرح تهیه کنید و در اختیار دفتر فنی استانداری و شهرداری قرار دهید. امیدوارم در این دوره شاهد تعامل هرچه بیشتر نظام مهندسی با سایر ارگان های استانی و کشوری باشیم و از پتانسیل بسیار قوی اعضای این سازمان در راه رسیدن به اهداف والای نظام جمهوری اسلامی بهره ببریم .

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان یک انجمن در شهر اصفهان می باشد

      نظرات