بازسازی بافت قدیم بافق، اولویت شهرداری است

بازسازی بافت قدیم بافق، اولویت شهرداری است

سید علی نوروز زاده روز دوشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری افزود: با بازسازی محله های تاریحی و بافت فرسوده،کالبد شهر کارآمدتر خواهد شد و زندگی به نحو مطلوب و بهتر استمرار پیدا می کند.
وی بدون اشاره به بودجه مصوب سال جاری شهرداری، نوسازی بافت ‌های فرسوده برای توسعه شهری را ضروری دانست و یادآور شد: وسعت بازسازی محدوده تاریخی و فرسوده شهر از ۲۲ هکتار به ۱۶۰ هکتار افزایش می یابد.
شهردار بافق تصریح کرد: نوسازی و بهسازی بافت فرسوده برای ساماندهی مبلمان شهری و مدیریت حوادث غیرمترقبه، خصوصا شهری که بر روی گسل زلزله قرار دارد، بسیار ضروری است،
وی به برنامه های شاخص این نهاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به بازنگری طرح جامع شهر ،اهداف بازآفرینی با هدف بهسازی بافت فرسوده و تاریخی در راستای توسعه صنعت گردشگری مورد توجه واقع شده است.
نوروز زاده، ایجاد سه مجموعه پارک در محلات مختلف شهر، راه اندازی فضاهای فرهنگی، مرمت محور تاریخی از آستان امامزاده عبدالله تا میدان و بازارچه خان، ترمیم حوض بازو و محدوده بازارچه صنایع دستی و سوغات در محل میدان خان را مهمترین برنامه ها با مشارکت اداره میراث فرهنگی برشمرد.
به گفته وی یکی از مهمترین اهداف و برنامه های شهرداری توجه به محله های کمتر توسعه یافته است، ایجاد پارک مظفریه و روکش آسفالت این محله، نمونه ای از این رویکرد بشمار می رود.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت انجمن شرکتهای ساختمانی،تأسیساتی و راهسازی استان یزد

    منبع خبر

    انجمن شرکتهای ساختمانی،تأسیساتی و راهسازی استان یزد

    انجمن شرکتهای ساختمانی،تأسیساتی و راهسازی استان یزد یک انجمن می باشد

      نظرات