در حوزه نوسازی مدارس پیمانکاران آسیب دیده اند/اگر به پیمانکاران بی احترامی شده است از آنها پوزش می خواهیم

به گزارش روابط عمومی - مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خوزستان به همراه معاونان این اداره کل با اعضای انجمن شرکت های عمرانی خوزستان دیدار و گفتگو کردند. در ابتدای این نشست رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های عمرانی گفت: مشکلی که در حال حاضر بیشتر پیمانکاران در سراسر کشور با آن درگیر هستند افزایش قیمت و نرخ تورم است بطوری که هیچ پیمانکاری تصور آن را نداشت قیمت هایی که چند ماه پیش برای یک پروژه ارائه داده بود به یکباره با چنین تورم و افزایش بی سابقه ای مواجه شوند هرچند که متاسفانه معمولا قیمت های مناسبی نیز از سوی پیمانکاران ارائه نمی شود و این یک ضعف است که بخشی از آن نیز متوجه کارفرما می باشد.

علی طاهری افزود: با در نظر داشتن شرایط کنونی سوال این است که آیا سازمان نوسازی مدارس تدبیر و بسته ویژه ای را با توجه به خاص و متفاوت بودن پروژه های این سازمان در نظر دارد و یا اینکه تصمیم های آن تابعی از تصمیم های مدیران کشوری می باشد چرا که انتظار جامعه پیمانکاری از سازمان نوسازی مدارس چه در سطح کشور و چه در سطح استان این است که تدبیر ویژه ای را برای پیمانکاران در نظر گرفته شود.

در ادامه فرزاد حیدری عضو هیئت مدیره انجمن گفت: نوسازی مدارس از نظر کیفیت مثبت عملکردی و سلامت کار، قابل قیاس با هیچ یک از دستگاه های اجرایی سطح استان نیست و به واسطه حجم پروژه هایی که در دست دارد، پیمانکاران بسیاری با این سازمان ارتباط دارند.

حیدری ضمن انتقاد از عدم حمایت و تعامل با پیمانکاران قدیمی و ارائه برخی از پروژه ها بصورت سفارشی و سلیقه ای، گفت: علی رغم بسترهای مناسبی که در سازمان نوسازی مدارس وجود دارد گاهاً اتفاقاتی رخ می دهد که در قراردادها "صرف قانون" رعایت نمی شود. بطور مثال عمده قراردادهای نوسازی مدارس بصورت مقطوع می باشد در حالی که دیده می شود برخی از اقلام ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته اند لذا تقاضا داریم نوسازی مدارس انعطاف بیشتری در قراردادها از خود نشان دهد.

شعبان آزادی عضو دیگر هیئت مدیره انجمن گفت: یکی از محل های گلایه پیمانکاران عدم پاسخگویی و دیدار مسئولان نوسازی مدارس با پیمانکاران است چرا که پیمانکاران نوسازی مدارس مسائل قابل طرح بسیاری دارند و لازم است جهت تسریع و بهبود در روند اجرایی پروژه با کارشناسان و مسئولین این سازمان ملاقات نمایند.

آزادی گفت: یکی دیگر از دغدغه های پیمانکاران تکریم اربا رجوع است؛ متاسفانه بعضاً مشاهده شده که برخی کارکنان نوسازی مدارس احترام چندانی به پیمانکار نمی گذارند و باعث رنجش آنها می شوند. این عضو هیئت مدیره انجمن ادامه داد: همچنین در پایان هر پروژه هیچ گونه تقدیرنامه های به پیمانکار داده نمی شود هرچند آنها انتظار تشویق ندارند اما حداقل فایده این کار، امتیازی است که در پروژه های بعدی برای وی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: گلایه دیگر عدم حضور پیمانکار در جلسه های کمیته فنی است در حالی که بسیاری از نامه های ارسالی پیمانکاران در این جلسه ها مطرح و در خصوص آنها تصمیم گیری می شود.

آزادی همچنین از زمان بر بودن صورتجلسات و دستور کارها و صورت وضعیت های قطعی انتقاد کرد و افزود: بسیار دیده شده است که برای یک غلط املائی زمان زیادی از پیمانکار گرفته می شود. از دیگر موضوعات مطالبات گذشته پیمانکاران است که تقاضا داریم در این زمینه نیز تدبیر و اقدام لازم اتخاذ شود.

حبیب کیانی خزانه دار انجمن نیز از مسئولین نوسازی مدارس خوزستان خواست تا ضمن احترام بیشتر نسبت به پیمانکاران نسبت به شرایط آنها تعامل و همکاری بیشتری صورت گرفته شود.

غلام شیخ زاده از دیگر اعضای انجمن نیز با اشاره به وضعیت قیمت ها خواستار پیگیری طرح های پروژه های برکت شد.

سعید کاوسی نائب رئیس انجمن نیز رسیدگی و توجه به قراردادهای منعقده را از مسائل و مطالبه های جدی پیمانکاران عنوان کرد.

مهران باباپور نائب رئیس شورای شهر اهواز و عضو مجمع خیرین مدرسه ساز که از میهمانان این نشست بود با اشاره به لزوم اتخاذ راه حلی برای برون رفت از وضعیت اقتصادی موجود، گفت: متاسفانه خلاء قانونی برای جلوگیری از فسخ پیمان یا همان اعمال ماده ۴۶ بشدت احساس می شود.

باباپور یادآور شد: رفتار هر فرد مسئول باید مطابق و متناسب با مسئولیت و جایگاهی که به او داده شده، باشد.

در ادامه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، گفت: پیمانکاران در حقیقت بخش زیادی از مجموعه نوسازی مدارس هستند؛ در واقع هر آنچه در این سازمان ساخته می شود سهم عمده ای از آن حاصل دسترنج پیمانکاران است.

رضا رضایی با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع بیان کرد: اگر در مجموعه نوسازی مدارس نسبت به پیمانکاران بی احترامی شده است نیابتاً از آنها پوزش می خواهیم.

رضایی افزود: در حوزه نوسازی مدارس پیمانکاران آسیب دیده اند که این وضع رضایت بخش نیست چرا که اگ پیمانکار آسیب ببیند دولت و حتا مردم که از ساخته های آنها استفاده می کنند آسیب می بینند.

رضایی خاطر نشان ساخت: تا آنجایی که قانون اجازه بدهد تلاش خواهیم کرد که به پیمانکاران آسیبی وارد نشود چرا که اعتقاد داریم پیمانکاران بازوان اجرایی کشور هستند و نباید تضعیف شوند.

لینک اصل خبر در سایت انجمن شرکت های عمرانی خوزستان

    منبع خبر

    انجمن شرکت های عمرانی خوزستان

    انجمن شرکت های عمرانی خوزستان یک انجمن می باشد

      نظرات