افزایش تسهیلات مسکن باید ساخت و خرید را تحریک کند

افزایش تسهیلات مسکن باید ساخت و خرید را تحریک کند

http://www.bananews.ir/رییس کانون سراسری انبوه‌سازان افزایش وام مسکن را در صورتی مناسب دانست که ساخت مسکن را نیز تحریک کند تا عرضه پاسخگوی تقاضا باشد و قیمت‌ها روند صعودی نگیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باید افزایش تسهیلات مسکن به سمت تحریک عرضه پیش رود چرا که باید با افزایش این تسهیلات نیاز مردم برآورده شود.

وی افزود: اگر افزایش تسهیلات مسکن تنها منجر به خرید خانه شود و ساخت و عرضه را تحریک نکند ممکن است دوباره با افزایش قیمت مسکن مواجه شویم.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به این‌که گفته شده حداقل ۸۰ درصد مبلغ خرید یک واحد مسکونی به صورت وام اعطا می‌شود،‌ اظهار کرد: پرداخت وام مسکن و افزایش تسهیلات ایده‌ خوبی است اما باید در شهرهای مختلف و با ملاک قیمتی همان شهر تسهیلات تخصیص داده شود.

رهبر با اشاره به طرح پس‌انداز خانوارها برای صاحبخانه‌ شدن گفت: باید روش‌های مختلف پس‌انداز بیان شود به گونه‌ای که اگر فردی بخواهد هم اجاره پرداخت کند و هم پس‌انداز کند، امرار معاش او سخت می‌شود.

وی افزود: باید هزینه‌ها و درآمد‌ها هماهنگ شود و اگر برای پس‌انداز مردم کمک نشود طرح پس‌انداز نیز به خوبی اجرا نخواهد شد.

    نظرات