بهترین فرصت حضور صنعتی سازان فرا رسیده است

بهترین فرصت حضور صنعتی سازان فرا رسیده است

http://www.bananews.ir/رییس سازمان نظام کاردانی استان تهران گفت: اکنون بهترین فرصت حضور فن‌آوران، تولید‌کنندگان و صنعتی‌سازان است تا با تبادل‌نظر با یکدیگر به سمت صنعتی‌سازی پیش روند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی موذن در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان با بیان این‌که باید بخشی از این تکنولوژی وارد شده در صنعت ساختمان استفاده شود، گفت: با توجه به ویژگی‌های سرزمین از جمله اقلیم، آب و هوا و اقتصاد کشور و هم‌چنین فرهنگ مردم می‌توان صنعتی‌سازی را به خوبی اجرا کرد.

وی از اشکالات گسترش‌ نیافتن صنعتی‌سازی در کشور را نبود برنامه‌ی جامع و کامل و هم‌چنین وجود مراکز متعدد تصمیم‌گیرنده عنوان کرد و گفت: امروز بخشی از نیروی انسانی که موثر‌ترین امر در ساختمان‌سازی است، جایگاه مشخصی ندارد.

رییس سازمان نظام کاردانی استان تهران تاکید کرد: باید در صنعت ساختمان زنجیره ساخت‌وساز داشته باشیم، نه نگاه تک‌محور به ساخت‌وساز.

در ادامه مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه صنعتی‌سازی ساختمان مدیر کل مقررات ملی ساختمان گفت: مهم‌ترین چالش پیش‌رو در صنعتی‌سازی تفاوت صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین است که هنوز تفاوت این دو در کشور ما مشخص نیست.

هوایی افزود: صنعتی‌سازی در ساختمان امری مهم است، اما باید نوع استفاده از فناوری‌های نوین در صنعتی‌سازی مشخص شود.

به گفته‌ی وی استفاده از امکاناتی هم‌چون پکیج و امکاناتی از این قبیل می‌تواند برای ساختمان‌سازی مفید باشد، اما ابتدا باید ساختمان ایمن و سالم ساخته شود.

مدیر کل مقررات ملی ساختمان هم‌چنین از دیگر موارد کاربرد فناوری‌های نوین در صنعتی‌سازی را مقاومت، دوام و کاهش مصرف انرژی عنوان کرد و گفت: باید سیستم‌های صنعتی‌سازی در ساخت‌وساز تعریف شود تا بتوان به خوبی اجرا شود.

هوایی با بیان این‌که متاسفانه در کشور ما صنعتی‌سازی حتی در برنامه‌ی چهارم توسعه نیز مورد توجه زیادی قرار نگرفت، گفت: قرار بود در برنامه‌ی چهارم توسعه صنعتی‌سازی از دو درصد به ۲۰ درصد افزایش یابد که متاسفانه این امر محقق نشد.

وی افزود: اما طی سال‌های اخیر صرف ‌نظر از پروژه‌های مسکن مهر تنها دو یا سه درصد رشد در صنعتی‌سازی دیده می‌شود.

مدیر کل مقررات ملی ساختمان اظهار کرد: باید تفکر صنعتی‌سازی با فرهنگ عمومی ساخت‌وساز کشور هماهنگ شود و پس از این‌که مردم از ساخت واحد‌های مسکونی سالم و با عمر مفید مطمئن شدند خود نیز خواستار خرید واحد‌های مسکونی صنعتی‌ساز می‌شوند.

هوایی تاکید کرد: روش‌های مختلف صنعتی‌سازی در دنیا موجود است که هر یک معایب و مزایای خود را دارد، اما با توجه به اقلیم کشور ما می‌تواند ده‌ها روش صنعتی‌سازی با توجه به فرهنگ عمومی ساخت‌وساز وارد کشور شود.

    نظرات