جلسه کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستانها برگزار گردید

جلسه کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستانها برگزار گردید

باسمه تعالی

صورتجلسه کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستانها

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مورخ۱۳۹۷/۰۴/۱۰

جلسه کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستانها راس ساعت ۹.۳۰ صبح روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۴/۱۰ درسالن جلسات هیات مدیره محترم سازمان باحضور جناب آقای مهندس ربانی فرد ریاست محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان وجمعی از اعضای هیات مدیره ومسئولین دفاتر نمایندگی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع شد.درابتدا اقای مهندس فیضیان گزارشی در خصوص مباحث جاری دفاتر نمایندگی از جمله راه اندازی دفتر نمایندگی خور و بیابانک و معرفی اقای صفائی پور مسئول دفتر، نامه در خصوص تعداد کار طراحان و ناظرین- نامه به ریاست در خصوص کاهش ظرفیت اشتغال مهندسان –نصب تابلو رسیدگی به شکایات در محل دید ارباب رجوع و مهندسان ارائه نمود .سپس جناب آقای مهندس ربانی فرد ضمن خوش امد گوئی به مسئولین دفاتر و تشکر از اینکه جلسات در وقت مقرر تشکیل میگردد، در خصوص شناسنامه فنی _ملکی توضیح دادند که اجرائی نمودن آن باعث می شود کیفیت ساختمان بالارفته و حقوق بهره بردار رعایت گردد و از طرفی هم برای سازمان و دفاتر نمایندگی درآمدزا گردد و اراده سازمان هم برای انجام آن است در ضمن مذاکراتی نیز با شهرداری اصفهان صورت گرفته است.

همچنین در خصوص سامانه نظارت هم اعلام نمودند مشکل در وزارت خانه های کشور و راه و شهرسازی وجود دارد و معاون اول رئیس جمهور _رئیس مجلس_کمیسیون عمران و... در جریان موضوع هستند و انشالله در دوهفته اینده حل وفصل خواهد شد. ایشان به جلسه هیات ۴ نفره نیز اشاره نمودند و مقرر شد سازمان ده نفر را به مالک معرفی نموده و مالک نیز از بین انها یک نفر را انتخاب و به سازمان معرفی نماید که این طریق مشکل سیستمی خواهد داشت. پس از جمع بندی به این نتیجه رسیدیم  فرمی تهیه شود که مطابق شیوه نامه باشد و مالک از سازمان بخواهد تا ناظر را معرفی نماید و ۵% هم تحت عنوان ماده ۳۷ دریافت گردد.

ایشان در پایان به ابلاغ نامه استانداری اشاره نمودند و اینکه شیوه نامه را باطل اعلام نمودند و روز بعد هم بازرس فرستادند که بررسی نمایند ایا سیستم راه اندازی شده است یا نه؟

مهندس فاطمی: در خصوص شناسنامه فنی_ملکی اظهار نمودند که مسئولین دفاتر بایستی مردم را توجیه کنند که اجرائی نمودن آن به نفع خودشان است و فرهنگ سازی شود تا با مانع مواجه نشوند.

همچنین ایشان به مصوبه هیات مدیره در خصوص راه اندازی سامانه نظارت به روش قبل تا رفع ایرادات قانونی شیوه نامه اشاره نمودند.

خانم شاه منصوری: در خصوص صدور شناسنامه فنی_ملکی اعلام نمودند که تهیه و تنظیم آن باید بر اساس واقعیت اجرای ساختمان باشد چون سازمان و دفاتر نمایندگی در این زمینه مسئولیت دارند و باید تایید نمایند و سهل انگاری در تنظیم آن موجب شکایت در شورای انتظامی خواهد شد و مثل نقشه ها و نظارت نیست که کاری به مسئول دفتر نداشته باشد بنابر این باید دقت زیادی در تنظیم آن بعمل اید و در خصوص اخذ حق الزحمه توسط سازمان نیز مصوبه مجمع مورد نیاز می باشد.

ایشان همچنین با اشاره به انتخابات دفاتر نمایندگی ها و تعیین مسئول دفتر، اعلام نمودند که نباید مانند یک کارمند با مسئولین دفاتر برخورد کنیم

بحث ازاد

اقای مهندس اسماعیلی: مسئول دفتر دهاقان اعلام نمودند حدود ۶ ماه است دفاتر در خصوص معرفی ناظردر بلاتکلیفی به سر می برند همانگونه که خود شما فرمودید مسئولیت باید با اختیار همراه باشد،بحث گاز و بازرسینی که به وظیفه خود عمل نمی کنند،بحث جابجایی کارمندان که مسئولین دفاتر هیچ اختیاری ندارند، عدم پرداخت حقوق نیز همچنان به قوت خود باقیست، عدم تعین تکلیف تعارض منافع که اگر مسئولین دفاتر نباید کار کنند باید حقوقشان ترمیم شودهمچنین حدود یک ماه است که استعفاء داده ام که تعیین تکلیف نشده است.

اقای مهندس سینایی :مسئول دفتر نجف اباد در خصوص کسر مالیات بر درامد –تعارض منافع-کنترل نقشه توسط مسئولین دفاتر و مسئولین امر-حذف تعداد کار طراحی- عدم واریز وجه به سازمان توسط دفاتر نمایندگی صحبت نمودند.

اقای مهندس میرمحمدی:مسئول دفتر خوانسار حقوق مسئول دفتر حدود ۳ ماه است که پرداخت نشده است- افزایش تعرفه از ۶۵% به ۸۵% که در هیات ۴ نفره مطرح نشده است – همچنین نامه عملکرد ایشان به هیات مدیره قرائت شد.

در ادامه جلسه اقای ناجی رئیس سازمان کاردانی در جلسه حضور و در خصوص شورای رابط و جلسات برگزار شده برای مواردی که در قانون مسکوت مانده صحبت نمودند، همچنین اشاره کردند که سازمان کاردانی مانند سازمان نظام مهندسی دارای کمیته اموزش و شورای انتظامی می باشد.

ایشان با اشاره به معرفی نمایندگان سازمان کاردانی به دفاتر نمایندگی، از همکاری خوب دفاتر با آنان تقدیر و تشکر نمودند. ایشان همچنین در خصوص صلاحیت کاردانهاو آموزش معماران تجربی نیز صحبت نمودند.

در ادامه جلسه اقای دکتر مجلسی رئیس گروه تخصصی معماری در خصوص استاندارد سازی نقشه های معماری صحبت کردند ایشان به جلساتی که با هیات رئیسه و سایر گروههای تخصصی گذاشته شده اشاره و اعلام نمودند که طبق مباحث قانونی در نقشه های معماری بایستی مقررات ملی رعایت و سازمان ملزم به کنترل آن می باشد که مقرر شده است نسبت به اموزش معماران توسط اساتید مجرب اقدام و سپس در سازمان استان کنترل نقشه ها اجرائی گردد.

در پایان اقای مهندس میرقادری رئیس خدمات مهندسی در خصوص شناسنامه فنی-ملکی و مراتب اداری آن صحبت نمودند ایشان با اشاره به بندهای قانونی مبحث دوم (ماده ۱۹) اعلام نمودند که ابتدا بایستی دفترچه اطلاعات ساختمان توسط طراح و مجری ساختمان تکمیل گردد. سپس دفترچه را به منظور صدور شناسنامه فنی-ملکی ساختمان به سازمان استان تحویل می نماید سازمان استان نیز بر اساس اطلاعات و تایید یه های موجود در دفترچه اطلاعات ساختمان، شناسنامه فنی-ملکی ساختمان را ظرف مدت ۱۵ روز صادر نموده و جهت ارائه به مراجع صدور پروانه در اختیار مجری قرار می دهد. در پایان مجری مکلف است جهت دریافت گواهی پایان کار شناسنامه فنی-ملکی صادر شده توسط سازمان را در اختیار مرجع صدور پروانه قرار داده و مراجع مکلفند گواهی پایان کار را بر اساس شناسنامه فنی-ملکی ساختمان صادر نمایند.

 

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان یک انجمن در شهر اصفهان می باشد

      نظرات