رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران:
نخاله های ساختمانی و نبود بازیافت در این حوزه از مهم ترین دغدغه های سازمان است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران: نخاله های ساختمانی و نبود بازیافت در این حوزه از مهم ترین دغدغه های سازمان است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران:

نخاله های ساختمانی و نبود بازیافت در این حوزه از مهم ترین دغدغه های سازمان است



رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه ساختمان سرمایه ملی است خاطرنشان کرد: نخاله های ساختمانی و نبود بازیافت در این حوزه از مهم ترین دغدغه های سازمان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ، مهندس سیف اله علی نیا در دیدار با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت با اشاره به اهمیت و نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در توسعه جامعه اظهار داشت: خبرنگاران نقش بسزایی در روند توسعه و پیشرفت جامعه دارند و این در حالی است که جایگاه  آنها و جامعه خبری و رسانه ای علیرغم سختی و فشارهای کاری آنچنان که باید دیده نمی شود.

وی افزود: عمده دلیل این موضوع وجود برخی افراد فاقد صلاحیت در حوزه روزنامه نگاری است و این فضا باید اصلاح شود و فیلتری جهت راهیابی افراد صورت گیرد تا این حوزه پراهمیت توسط متخصصین وافراد حرفه مند هدایت و برنامه ریزی شود. امنیت شغلی و حرفه ای و پوشش های بیمه ای از جمله مواردی است که باید در جهت پشتیبانی از افراد فعال در این حوزه پیگیری شود.

مهندس علی نیا با بیان اینکه ساختمان سرمایه ملی است بیان داشت: در وهله اول منفعت خصوصی ساختمان که نصیب سازنده می شود دیده می شود ولی واقعیت این است که برای احداث ساختمان از منابع ملی استفاده می شود و اگر قوانین و استانداردهای لازم در ساخت وسازها رعایت نشود آسیب های جدی را در حوزه سرمایه های ملی شاهد خواهیم بود.

وی افزود: مهم ترین دغدغه ما ساماندهی نخاله های ساختمانی است و با توجه به اینکه بازیافتی از این بخش نداریم در آینده ای نه چندان دور مشکلات زیست محیطی در این بخش خواهیم داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ادامه داد : تخریب ساختمان هایی با عمر ۱۵ و ۲۰ سال در کشور خسارات فراوانی به سرمایه های ملی و محیط زیست وارد می آورد و فرهنگ سازی در حوزه تعمیر و نگهداری ساختمان یکی از راهکارهای اصلی و موثر است.

مهندس علی نیا تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران  با ۳۵ هزار عضو متخصص ظرفیت بی نظیری در استان است و باید توجه ویژه به بهره گیری از این ظرفیت ها در حوزه های بهینه سازی انرژی ، تعمیر و نگهداری ساختمان و اطفاء حریق صورت گیرد.

وی ادامه داد: وقوع حوادث جبران ناپذیری مانند آتش سوزی مسجد جامع ساری که هویت تاریخی نه تنها استان بلکه کشور بوده است آسیب های جبران ناپذیری وارد می آورد و بکارگیری از پتانسیل این نهاد تخصصی و حرفه ای تاثیر بسزایی در به حداقل رساندن و پیشگیری از وقوع حوادث دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران عنوان کرد: این سازمان آمادگی هرگونه همکاری و تعامل با جامعه خبری استان در جهت توسعه و آبادانی استان را دارد.


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران یک انجمن در شهر ساری می باشد

      نظرات