توضیحات رئیس هیات اجرائی از فرآیند مراحل هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره

مهندس جان نثاری رئیس هیات اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره  نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در مصاحبه ای با روابط عمومی سازمان به تبیین فرآیند انتخابات نظام مهندسی پرداخت و افزود : در هیات اجرایی و نظارت انتخابات در تلاشیم تا انتخاباتی سالم و در خور شان مهندسان استان اصفهان برگزار نماییم، از تمامی اعضای سازمان درخواست میکنیم با مشارکت بالای خود در این انتخابات زمینه ساز انتخاب هیات مدیره ای قوی، متخصص، فعال و پویا باشند در حال حاضر مراحل ثبت نام، تکمیل مدارک، استعلام سو پیشینه ، عدم اعتیاد و استعلامات چهارگانه به انجام رسیده است و اسناد و مدارک واصله توسط هیات اجرایی بررسی گردیده و متاسفانه در این روند شاهد رعایت نشدن نظام نامه انتخاباتی از طرف برخی داوطلبان بودیم که با وجود  محکومیت  شورای انتظامی و یا عدم گذشت ۲ سال از تاریخ پروانه اقدام به ثبت نام نموده بودند،  طبق قانون،  هیات اجرایی این افراد را از لیست کاندیداها حذف نمود. برخی از داوطلبین نیز به علت عدم کسب صلاحیت لازم در استعلامات چهارگانه از ادامه راه و شرکت در انتخاب باز ماندند و مراتب به صورت کتبی به این داوطلبین اعلام و ایشان توانستند شکایت و یا اعتراض خود را ظرف مدت ۳ روز کاری به هیات نظارت انتخابات ارسال نمایند. هیات نظارت نیز مطابق قانون ظرف ۷ روز به این اعتراضات رسیدگی  خواهد نمود که در حال حاضر منتظر اعلام نظر هیات نظارت در زمان مقرر هستیم .

رئیس هیات اجرایی انتخابات در توضیح وجود برخی پرونده های داوطلبین در شورای انتظامی گفت : استعلاماتی که از مراجع ۴ گانه به خصوص شورای انتظامی سازمان اخذ شده  بر اساس آخرین پرونده های موجود می باشد که معیار قضاوت، رای قطعی شورا است و لازم به ذکر اینکه  با توجه به وجود پرونده های در حال بررسی و یا رای بدوی برخی کاندیداها در شورای انتظامی اصفهان یا شورای هم عرض،  در صورت قطعی شدن رای این پرونده ها ، کاندیدای مد نظر از فرآیند انتخابات در هر مرحله ای که باشند خارج می گردند.

ایشان علت تغییر در برنامه زمانبندی اعلام شده را تاخیر به وجود آمده در پاسخ به برخی استعلام های انجام شده دانست و گفت : لیست نهایی مورد تایید هیات اجرایی و تایید شده هیات نظارت انتخابات در تاریخ ۲۶شهریورماه اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت : اراده هیات اجرایی بر این است که اطلاعات مورد نیاز اعضا جهت  آشنایی بیشتر با کاندیداها و انتخاب اصلح  به شکلی شایسته در اختیار آنان  قرار گیرد به همین منظور فرم  مخصوصی بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت که کاندیداها می توانند آن را دانلود  و پس از تکمیل و ارسال  و  تایید مطالب توسط هیات اجرایی در زمان مقرر در قسمت ویژه انتخابات در سایت سازمان جهت مطالعه اعضا قرار خواهد گرفت.

مهندس جان نثاری از کاندیداهای هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان اصفهان درخواست کرد  نظام نامه انتخاباتی، به خصوص موارد نظام نامه تبلیغاتی درج شده در آن را مطالعه  و از تخلفاتی که در آن اشاره شده دوری نمایند. ایشان متذکر شد که بروز هر گونه تخلف و قانون گریزی از سوی کاندیداها باعث حذف ایشان از انتخابات می گردد.

در این دوره از انتخابات مقرر گردیده جهت مشارکت هر چه بیشتر اعضای محترم سازمان تعداد ۹ مرکز اخذ رای در شهرستانهای  اصفهان – شهرضا – نجف آباد – کاشان – داران – گلپایگان – شاهین شهر – خمینی شهر و بهارستان دایر گردد.

جدول زمانبندی هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره های سازمان های نظام مهندسی ساختمان استانها – ۱۳۹۷

مراحل فعالیت

نوع فعالیت

مجری

زمان شروع فعالیت

۱

اعلام به نامزدهای عضویت فاقد شرایط و رد صلاحیت شده

هیات اجرائی

چهارشنبه ۱۴-۶-۹۷

۲

وصول شکایات

دستگاه نظارت

پنج شنبه ۱۵-۶-۹۷

۳

رسیدگی به شکایات و اعلام نظر قطعی در مورد کلیه نامزدها

دستگاه نظارت

یکشنبه ۱۸-۶-۹۷

۴

اعلام اسامی نامزدها برای درج آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار

هیات اجرائی

یکشنبه ۲۵-۶-۹۷

۵

انتشار اسامی نهایی نامزدها در روزنامه های کثیرالانتشار

هیات اجرائی

دوشنبه ۲۶-۶-۹۷

۶

برگزاری انتخابات

هیات اجرائی زیر نظر هیات نظارت

پنجشنبه ۱۲-۷-۹۷


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان یک انجمن در شهر اصفهان می باشد

      نظرات